Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Aj då, var det ditt eget tack snailman?? Trodde det var ett tak vilket som helst...då skyller jag på att jag lurades av bilden...men lite snett ser det väl ut?skytte skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Nej det är inte mitt tak, är på ett bygge jag kollat in (eftersom de lösvirkesbyggt det) och det är ingen villa, så det är nog ett byggföretag som gjort det åt ett annat företag.
Taket är nog inte snett, utan mera att raden ormar sig fram (i vertikal riktning)
Taket är nog inte snett, utan mera att raden ormar sig fram (i vertikal riktning)
La ett tvåkupigt tak, Vittinge T11, och det blev bättre på den sidan jag la sist, vad gäller rakheten, men jag tror bara man ser sånt själv, att nån rad inte är spikrak. Sen är ju Vittinge T11 ofalsat, och då kan det få vara lite snett tycker jag, ser bara charmigt ut.
Om man tittar på många tegeltak noga är raderna inte spikraka.
Om man tittar på många tegeltak noga är raderna inte spikraka.
Enligt min bok ser der för jävligt ut.
Lägga enkupigt tegel= korrigera var annan rad.
Bara att riva upp och lägga om.
Lägga enkupigt tegel= korrigera var annan rad.
Bara att riva upp och lägga om.
aaa.... Det verkar behövas på tvåkupigt oxå
tjenare!kunde inte låta bli att kommentera.kan man inte lägga pannor, kan man få alla pannrader att bli krokiga,oavsett om pannorna har styrspår eller ínte.först o främst måste läktningen vara riktig,även på diagonalen.pannorna har även ett byggmått,följ detta mått.slå sträck med slagsnöre på läkten,efter ca fyra pannor,efter byggmåttet på pannorna.stämmer inte takytan på diagonalen ,blir det kronglit, om man försöker att dra pannorna.

