3 105 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Nylaggt knirrande parkettgolv...
Hej
Vi bygger nytt hus och snickarna har precis lagt in parkettgolvet i huset. Platta på mark samt övervåning.
Nu till min fråga. Brukar parkettgolv knirra när det är nylagt? Tar det en stund innan det "trimmas in"? Eller skall det vara tyst från början?
Något som har erfarenhet?
Hälsningar
Vidderberga
Vi bygger nytt hus och snickarna har precis lagt in parkettgolvet i huset. Platta på mark samt övervåning.
Nu till min fråga. Brukar parkettgolv knirra när det är nylagt? Tar det en stund innan det "trimmas in"? Eller skall det vara tyst från början?
Något som har erfarenhet?
Hälsningar
Vidderberga
Glömde skriva att det är ett klickgolv som slås ihop utan lim, 15 mm.
Det skulle vara sååå bra enligt försäljaren (förstås....)
Det skulle vara sååå bra enligt försäljaren (förstås....)
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Har precis lagt in parkett (barlinek ask) på hela övervåningen.. inget knirr o knarr.
Vi har direkt på plattan en åldersbeständig plast, sedan foam och parkett.
Kan det knaka och knäppa om man har "städat" dåligt under de olika lagren, dvs att det ligger ojämnheter därunder?
Kan det knaka och knäppa om man har "städat" dåligt under de olika lagren, dvs att det ligger ojämnheter därunder?
Klicka här för att svara