I de flesta fall läker den sig själv när det blir varmt under yttertaket,ibland kandet bli läcka pga att spiken kommer snett eller träffar en knagg som vrider spiken

Jag har planer på att inreda vinden sen, så jag blir lite nojig med hur det kan ställa till det för mig i framtiden, dock så har jag köpt falsade tegelpannor med väldigt bra passform, så det bör ju aldrig komma ett uns med vatten på underlagspappen mer än några droppar, och sen så jag är inte så sugen på att rycka upp läkterna igen och få ännu mera hål.

Kan man verkligen förvänta sig ett 100% tätt tak då bara underlagspappen ligger + spikade läkt?, det är ju ändå ett gäng spik man har spikat läkterna med!

Alimaj skrev:
Jag har planer på att inreda vinden sen, så jag blir lite nojig med hur det kan ställa till det för mig i framtiden, dock så har jag köpt falsade tegelpannor med väldigt bra passform, så det bör ju aldrig komma ett uns med vatten på underlagspappen mer än några droppar, och sen så jag är inte så sugen på att rycka upp läkterna igen och få ännu mera hål.

Kan man verkligen förvänta sig ett 100% tätt tak då bara underlagspappen ligger + spikade läkt?, det är ju ändå ett gäng spik man har spikat läkterna med!
Helt tät i alla spikhål är nog svårt, men som du själv antar så blir yttertaket så tät
så det blir inget vatten på undertaket om yttertaket det är välgjort o korrekt plåtning,kondens på undertaket är obefintligt
men panntak

• Gilla
Alimaj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.