T
B Boende45 skrev:
Grattis alla som skrivit förslag till TS! Ni har bevisat en mycket låg intelligens och borde nog inte äga något hus själva.
Vet du om det finns någon korrelation mellan nivån på beviskrav och intelligensnivå?

:)

B
• Ja j-a i 32 sidor har denna ”enögde” (mäklaren och säljaren ljög rakt i ögat på mig) trådstartare TS, drivit med oss och fått oss att svaja hit och dit. Än har vi tyckt synd om honom och velat hjälpa honom (sådana är vi svenskar - hellre fria än fälla). Än har vi förbannat honom och hans ”lögner”.
• Det är mycket som inte stämmer i hans berättelse. Funderade lite över upprördheten över att han påstod sig ha renoverat badrummen på ett par dagar, men vi vet ju faktiskt inte vad renovering betyder för TS, eller hur? Vi som gör det på riktigt, vet att en riktig renovering av badrum/våtutrymmen inte låter sig göras på ett par dagar. Vi vet att det är många olika moment och flera av dem kräver t ex torktid emellan.
• Sedan kan man ju välja ”Timell-alla kan göra själv modellen” och göra fort och fel och därmed låta försäkringsbolagen ev ta smällen när eländet börjar läcka och mögla.
• Eller ännu en annan modell, som tillämpas med arbetskraft från länder där byggnormen är en helt annan än den skandinaviska. Tätskikt är något okänt. Man kör på lite färg och ibland kakel direkt på tidigare kakel och hoppas allt håller ihop tills man lämnat landet. Denna metod används ofta när huset ska säljas. Har ni aldrig funderat över att ALLA hus som är till försäljning, oavsett ålder, ALLA är vitmålade. Vartenda rum.
• Vi har ju naturligtvis inte fått se några nytagna bilder på dessa badrum före och efter denna två dagars renovering. TS har också skickligt valt att svara endast på de frågor han har lust att svara på här från forumet.
• Där emellan har TS svävat mellan alla typer av melodramatiska tillstånd. Tror att han sitter och garvar läppen av sig, medan vi (somliga av er) sliter håret av er för att följa med i dessa svängar.
• Frågan är nu: ska vi ge honom ytterligare 30 sidor att driva med oss, eller ska vi lägga kraften på andra som undrar saker och behöver vår hjälp och var kunskap?

• Gilla
  • Älska
EvertL och 8 till
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
• Frågan är nu: ska vi ge honom ytterligare 30 sidor att driva med oss, eller ska vi lägga kraften på andra som undrar saker och behöver vår hjälp och var kunskap?
Kan vi inte göra både och? Jag tycker ts är väldigt underhållande! Eller borde det göras om till en humortråd?

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Kan vi inte göra både och? Jag tycker ts är väldigt underhållande! Eller borde det göras om till en humortråd?
Ja flytta till humortråden så kör vi 30 sidor till.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Hur kan NÅGON tro på denna uppenbara trolltråd!

Fick nycklarna på en onsdag. Dagen efter på torsdagen hade 3 rum på övervåningen renoverats så ”att alla pengarna var slut”. Dessutom hade trollet hunnit riva ut halva källaren, allt på mindre än 2 dygn.

Grattis alla som skrivit förslag till TS! Ni har bevisat en mycket låg intelligens och borde nog inte äga något hus själva.
Jag lade själv in bilder på totalt förstört inner och yttertak... Svaret från TS var inte speciellt eftertänksamt eller i närheten av seriöst (se gärna mina bilder och TS svar på dem), därav kan jag inget annat än att hålla med i det du skriver. :rofl:

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
M
Håller med om att TS historia är rätt förvirrande. Han sa att det luktade så mycket mögel att han genast letade efter vart lukten kom ifrån, och rev ut det som han inte tänkte renovera, men sen så har det ändå gått så lång tid att han hunnit renovera en massa i huset, så då va väl inte mögellukten så påtaglig?

Sen har TS undvikit flera frågor om besiktningen. Att besiktningsprotokollet ser så bristfälligt ut är svårt att tro, men om TS inte undanhållit en del så tycker jag väl att man nog kan testa ansvaret hos besiktningsmannen. Fast nu har ju TS sagt att den "lögnaktiga säljaren" faktiskt gått med på att betala mögelsaneringen eller renoveringen, vilket jag också tycker är en otroligt snäll säljare. Trodde dock att man köper dolda fel försäkring för att slippa handskas med svåra köpare, men ändå valde denna säljare att förhandla med TS. Så hela historien är rätt otrolig.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
toaletten
Just

• Renoveringsarbete i badrum, väggar med spackel och gips, samt en stege och hink på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Toalett nr 2

• Arbetare häller flytspackel på badrumsgolv vid installation av toalett.
    Skapa konto
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M MoveMe skrev:
Håller med om att TS historia är rätt förvirrande. Han sa att det luktade så mycket mögel att han genast letade efter vart lukten kom ifrån, och rev ut det som han inte tänkte renovera, men sen så har det ändå gått så lång tid att han hunnit renovera en massa i huset, så då va väl inte mögellukten så påtaglig?

Sen har TS undvikit flera frågor om besiktningen. Att besiktningsprotokollet ser så bristfälligt ut är svårt att tro, men om TS inte undanhållit en del så tycker jag väl att man nog kan testa ansvaret hos besiktningsmannen. Fast nu har ju TS sagt att den "lögnaktiga säljaren" faktiskt gått med på att betala mögelsaneringen eller renoveringen, vilket jag också tycker är en otroligt snäll säljare. Trodde dock att man köper dolda fel försäkring för att slippa handskas med svåra köpare, men ändå valde denna säljare att förhandla med TS. Så hela historien är rätt otrolig.
Lukten håller på faktiskt försvinna som tur

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M MoveMe skrev:

Att säljaren gått med på att betala för mögel saneringen eller renoveringen är nog inte sant. Köpte själv hus i befintligt skick, taket ej omlagt på +30år, tänker att sådana saker har man koll på när man köper hus liksom risker med det och vad som bör göras med mera. Själv köpte jag en ny överlåtelse besiktning i och med köpet av mitt hus, varför gjorde inte TS det? Känns bara lustigt allt denne skriver. :thinking:

N Nordsjö skrev:
Att säljaren gått med på att betala för mögel saneringen eller renoveringen är nog inte sant. Köpte själv hus i befintligt skick, taket ej omlagt på +30år, tänker att sådana saker har man koll på när man köper hus liksom risker med det och vad som bör göras med mera. Själv köpte jag en ny överlåtelse besiktning i och med köpet av mitt hus, varför gjorde inte TS det? Känns bara lustigt allt denne skriver. :thinking:
;)

Altanen ute

• En träaltan med mörkbehandlade plank och ett utemöblemang bestående av ett bord med fyra stolar intill en röd husvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Altanen ute
Tycker den ser möglig ut, bara att riva.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Roger Fundin och 22 till
  • Laddar…
T
J Jayward skrev:
Jag blev kär i huset sen dag 1 har renoverat om 2 toaletter nymålat i huset och nu när allt börjar lätta skall jag renovera källaren köra kakel rakt av bytt ut braskammin mot en större när jag är färdig skall jag ta in en besiktningsman igen och lösa små fel
När sa du att du fick nycklarna till huset? :thinking:

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
När sa du att du fick nycklarna till huset? :thinking:
31maj

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.