Byggahus.se
Hej, jag är nyinflyttad sedan igår i lägenhet. Det fanns igår ingen el i lgh. Jag tecknade elnätsavtal med ellevio påkvällen och fick dåveta att min elleverantör blir Fortum eftersom jag redan flyttat in. Jag ringde sedan Fortum och de sa att det skulle fungera nu. Men det gör det inte! Har jag missat ngt basalt? Se bifogade bilder!
 
  • Elmätare och säkringsskåp med Fortum-logotyp och manuell inkopplingsknapp för fjärrstyrd brytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med öppet säkerhetsbrytarfack och tre brytare i "av"-läge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Riemann skrev:
Hej, jag är nyinflyttad sedan igår i lägenhet. Det fanns igår ingen el i lgh. Jag tecknade elnätsavtal med ellevio påkvällen och fick dåveta att min elleverantör blir Fortum eftersom jag redan flyttat in. Jag ringde sedan Fortum och de sa att det skulle fungera nu. Men det gör det inte! Har jag missat ngt basalt? Se bifogade bilder!
 
  • Elcentral med huvudbrytare, jordfelsbrytare och säkringar numrerade 1 till 9, märkta Hager.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med blixt blir bättre
 
  • Elcentral med huvudbrytare, jordfelsbrytare och nio säkringar märkta 1 till 9.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med öppet säkerhetsbrytarkåpa och synliga kopplingar och elmätare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med säkerhetsbrytare och tre säkringar upplyst med blixt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Har du testat att tycka på knappen för manuell inkoppling av fjärrstyrd brytare? Jag tror att de kan bryta på distansen men inte koppla in. Så om de återställt måste du trycka på knappen. (Tror jag)
 
Redigerat:
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Haha! Succé!
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.