200 072 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Känns bra. Betydligt mindre vibrationer och ljudnivå än min nätdrivna Fein Multimaster 350 Q.Alltgår skrev:
Det lite skorrande biljudet är den röda release-knappen på batteriet som skakar.
Någon som vet om den funkar med vanliga FSN-skenor? Tappade min GKS 57G i golvet häromdagen så nu blir allt lite sneare än vanligt...G Gulketchup skrev:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 059 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 059 inlägg
fatsug skrev:
Jag instämmer, har både sänksåg och gx, sedan jag köpte gx:en som ersatte min g har jag knappt rört sänksågen. Mycket smidigare till skivor och dyligt, dammupptagningen är dock betydligt sämre med dammsugare.FredrikR skrev:
Edit: gx:ens höjdjustering och tummanövrerade klingskydd gör att den går att använda väldigt likt en sänksåg.
Jag gjorde exakt samma reflektion i helgen faktiskt. Nästan så jag skämdes lite att jag inte tänkt på att min i princip oanvända 57-2 GX funkar på skenor. Vanemänniska som man är så körde jag vidare på sänksågen.FredrikR skrev:
Nu klyvdes en del reglar på längden och då upplevde jag den lite i klenaste laget (i alla fall med 4 Ah batterier)
Ja, det ska man inte sticka under stolen, den är lite i underkant för klyvning av reglar, men det blir något bättre mer 5.5 ah. Gör man det någon gång ibland så funkar det bra till det tycker jag, men gör man det varje dag ska man nog titta på 68an eller kanske sänksåg en då. Om vi avgränsar oss till handhållet.mexitegel skrev:
Jag gjorde exakt samma reflektion i helgen faktiskt. Nästan så jag skämdes lite att jag inte tänkt på att min i princip oanvända 57-2 GX funkar på skenor. Vanemänniska som man är så körde jag vidare på sänksågen.
Nu klyvdes en del reglar på längden och då upplevde jag den lite i klenaste laget (i alla fall med 4 Ah batterier)
Medlem
· Östergötland
· 23 inlägg
Fast det står fortfarande att det gäller köp gjorda 1/4-30/4. Så verkar inte vara uppdaterat än.