Alltgår Alltgår skrev:
Vad säger ni om GOP 18V 30? Går ju att få hem för ca 150 euro. EXOP18V-40 kostar det nästan dubbla, som billigast...
Känns bra. Betydligt mindre vibrationer och ljudnivå än min nätdrivna Fein Multimaster 350 Q.
Det lite skorrande biljudet är den röda release-knappen på batteriet som skakar.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
G
Man vill verkligen ha gks 57-2 GX med fsn x skena kan jag intyga. Kittet med 440 brukar kunna ramla ner till runt 4000 då och då på Amazon, så håll ögonen öppna.

• Gilla
  • Älska
Alltgår och 3 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Man vill verkligen ha gks 57-2 GX med fsn x skena kan jag intyga. Kittet med 440 brukar kunna ramla ner till runt 4000 då och då på Amazon, så håll ögonen öppna.
Någon som vet om den funkar med vanliga FSN-skenor? Tappade min GKS 57G i golvet häromdagen så nu blir allt lite sneare än vanligt...

• Gilla
Gulketchup
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Någon som vet om den funkar med vanliga FSN-skenor? Tappade min GKS 57G i golvet häromdagen så nu blir allt lite sneare än vanligt...
Japp, det ska den göra.

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Japp, det ska den göra.
20260430_154301105.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Hmm… frågan är om jag skall slå till på en sån som ersättare, eller en sänksåg. Används mest för att kapa upp skivmaterial.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Hmm… frågan är om jag skall slå till på en sån som ersättare, eller en sänksåg. Används mest för att kapa upp skivmaterial.
Med facit i hand tror jag att klarat mig väldigt långt med en GX istället för sänksåg(ar). 🫣

• Gilla
fatsug och 1 till
  • Laddar…
Karrock
FredrikR FredrikR skrev:
Med facit i hand tror jag att klarat mig väldigt långt med en GX istället för sänksåg(ar). 🫣
Det låter bra! Har aldrig hoppat på sänksåg-tåget, men provade den där och den verkar perfekt att byta upp min slitna gks 57-2 till.

• Älska
  • Gilla
fatsug och 1 till
  • Laddar…
G
fatsug fatsug skrev:
Någon som vet om den funkar med vanliga FSN-skenor? Tappade min GKS 57G i golvet häromdagen så nu blir allt lite sneare än vanligt.
FredrikR FredrikR skrev:
Jag instämmer, har både sänksåg och gx, sedan jag köpte gx:en som ersatte min g har jag knappt rört sänksågen. Mycket smidigare till skivor och dyligt, dammupptagningen är dock betydligt sämre med dammsugare.

Edit: gx:ens höjdjustering och tummanövrerade klingskydd gör att den går att använda väldigt likt en sänksåg.

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
tummanövrerade klingskydd
Klingskydd på motorsidan av klinga är en riktig bra funktion. Konstigt att inte många tillverkare anammat det?

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag gjorde exakt samma reflektion i helgen faktiskt. Nästan så jag skämdes lite att jag inte tänkt på att min i princip oanvända 57-2 GX funkar på skenor. Vanemänniska som man är så körde jag vidare på sänksågen.

Nu klyvdes en del reglar på längden och då upplevde jag den lite i klenaste laget (i alla fall med 4 Ah batterier)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G
mexitegel mexitegel skrev:
Jag gjorde exakt samma reflektion i helgen faktiskt. Nästan så jag skämdes lite att jag inte tänkt på att min i princip oanvända 57-2 GX funkar på skenor. Vanemänniska som man är så körde jag vidare på sänksågen.

Nu klyvdes en del reglar på längden och då upplevde jag den lite i klenaste laget (i alla fall med 4 Ah batterier)
Ja, det ska man inte sticka under stolen, den är lite i underkant för klyvning av reglar, men det blir något bättre mer 5.5 ah. Gör man det någon gång ibland så funkar det bra till det tycker jag, men gör man det varje dag ska man nog titta på 68an eller kanske sänksåg en då. Om vi avgränsar oss till handhållet.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Får se om svenska pro deals blir samma som i England:

what-are-the-new-pro-deals-v0-h335okmvzgyg1.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
BaltzarH och 2 till
  • Laddar…
LevaLivet LevaLivet skrev:
Får se om svenska pro deals blir samma som i England:

[bild]
Inga verktyg här, samma deal som årets första 4 månader.
Screenshot_20260502-090310.png
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
Fast det står fortfarande att det gäller köp gjorda 1/4-30/4. Så verkar inte vara uppdaterat än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.