170 225 läst ·
1 190 svar
170k läst
1,2k svar
Nyheter - Bosch 18V
Blir inte riktigt klok när jag jämför 18v borrskruvdragare... Vill ha en liten och lätt, gärna under kilot i vikt utan batteri. Vilken ska jag ha? Ju nättare och smidigare desto bättre. Behöver inte vara speciellt stark.
Edit:
Har givetvis tittat och jämfört på Boschs hemsida, men den funktionen lämnar en del att önska..
Edit:
Har givetvis tittat och jämfört på Boschs hemsida, men den funktionen lämnar en del att önska..
Jag tror du får svårt att hitta någon under kilot, de lättaste är GSR 18V-45 och 18V-55 på runt 1 kg. Jag har en 55:a och gillar den skarpt, 45 är lite plastigare.G Gunnar Gran skrev:Blir inte riktigt klok när jag jämför 18v borrskruvdragare... Vill ha en liten och lätt, gärna under kilot i vikt utan batteri. Vilken ska jag ha? Ju nättare och smidigare desto bättre. Behöver inte vara speciellt stark.
Edit:
Jag har en gsr 18v-55 men tycker den är för stor och tung när man gör finlir. Inte helt nöjd..zarkov skrev:
Men tack för tips, ska åka och känna på en 45 imorgon!
Det tråkiga svaret på din fråga är att du naturligtvis skall kika på en av 12V-maskinerna. Små, smidiga och förvånansvärt (oftast tillräckligt) kraftiga.G Gunnar Gran skrev:
Nu är det ju en 18V tråd som jag har ett antal av, men det hindrar ju inte att ha några 12V. Visst ett annat batterisystem men inget som hindrar mig, började med dem först.G Gunnar Gran skrev:
Känsliga 18V personer får ignorera inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan tillägga att med 12v mutterknackare har jag renoverat bryggor, tralldäck, etc, den används för att lossa de gamla skruvarna med stjärnskalle där en vanlig skruvdragare förstör spår eller drar av skruven.
zarkov skrev:
fatsug skrev:
Mm det är rimligt, men ville försöka hålla mig till ett batteri om det gick. Annars har jag inga problem med 12v såklart. Ska känna på 35 FC, har läst mycket gott om den.A AndersS skrev: