FredrikR FredrikR skrev:
Snart tillgängliga.
[bild]
Priserna uppdateras förhoppningsvis, €360/st låter dyrt.
[länk]
Jag kommer nog måsta köpa den mindre modellen som oscilerar 12mm...ser sjukt smidig ut.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blir inte riktigt klok när jag jämför 18v borrskruvdragare... Vill ha en liten och lätt, gärna under kilot i vikt utan batteri. Vilken ska jag ha? Ju nättare och smidigare desto bättre. Behöver inte vara speciellt stark.

Edit:
Har givetvis tittat och jämfört på Boschs hemsida, men den funktionen lämnar en del att önska..

FredrikR FredrikR skrev:
Spännande, du får återkoppla hur den levererar.
Har bara provkört lite.
* den är stark
* och med det "äter" den Ah
* ganska tung, hade svårt att få till en bra körställning
* ser den som en trädgårdsmaskin för trimning, inte som röjsåg för där vill jag ha sele och två handtag

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gunnar Gran skrev:
Blir inte riktigt klok när jag jämför 18v borrskruvdragare... Vill ha en liten och lätt, gärna under kilot i vikt utan batteri. Vilken ska jag ha? Ju nättare och smidigare desto bättre. Behöver inte vara speciellt stark.

Edit:
Har givetvis tittat och jämfört på Boschs hemsida, men den funktionen lämnar en del att önska..
Jag tror du får svårt att hitta någon under kilot, de lättaste är GSR 18V-45 och 18V-55 på runt 1 kg. Jag har en 55:a och gillar den skarpt, 45 är lite plastigare.

• Gilla
Gunnar Gran och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Jag tror du får svårt att hitta någon under kilot, de lättaste är GSR 18V-45 och 18V-55 på runt 1 kg. Jag har en 55:a och gillar den skarpt, 45 är lite plastigare.
Jag har en gsr 18v-55 men tycker den är för stor och tung när man gör finlir. Inte helt nöjd..

Men tack för tips, ska åka och känna på en 45 imorgon!

G Gunnar Gran skrev:
Jag har en gsr 18v-55 men tycker den är för stor och tung när man gör finlir. Inte helt nöjd..

Det tråkiga svaret på din fråga är att du naturligtvis skall kika på en av 12V-maskinerna. Små, smidiga och förvånansvärt (oftast tillräckligt) kraftiga.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
G Gunnar Gran skrev:

Nu är det ju en 18V tråd som jag har ett antal av, men det hindrar ju inte att ha några 12V. Visst ett annat batterisystem men inget som hindrar mig, började med dem först.
Känsliga 18V personer får ignorera inlägget.
Olika Bosch batteridrivna verktyg, inklusive borrmaskiner och ficklampa, i en verktygsväska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kan tillägga att med 12v mutterknackare har jag renoverat bryggor, tralldäck, etc, den används för att lossa de gamla skruvarna med stjärnskalle där en vanlig skruvdragare förstör spår eller drar av skruven.

• Gilla
poba53 och 1 till
  • Laddar…
G Gunnar Gran skrev:

För finlir vore det nog bättre med tolvvoltaren, ffa 12V-35 FC med utbytbara chuckar.

• Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
För finlir vore det nog bättre med tolvvoltaren, ffa 12V-35 FC med utbytbara chuckar.
fatsug fatsug skrev:
Det tråkiga svaret på din fråga är att du naturligtvis skall kika på en av 12V-maskinerna. Små, smidiga och förvånansvärt (oftast tillräckligt) kraftiga.
A AndersS skrev:
Nu är det ju en 18V tråd som jag har ett antal av, men det hindrar ju inte att ha några 12V. Visst ett annat batterisystem men inget som hindrar mig, började med dem först.
[bild]
Mm det är rimligt, men ville försöka hålla mig till ett batteri om det gick. Annars har jag inga problem med 12v såklart. Ska känna på 35 FC, har läst mycket gott om den.

A AndersS skrev:
[bild]
Vi kör allt Bosch här. 👍😎👍

• Gilla
ujja
  • Laddar…
L
Hej! Är det någon som testat GKS 18v-51?
Är den mycket smidigare än 18v-57-2?

G Gunnar Gran skrev:
Ska känna på 35 FC, har läst mycket gott om den.
Här är en till som är mycket nöjd med den. Har två batterier, vilket för mig betyder kontinuerlig drift. Räcker till 95 procent av allt skruvande för mig.

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Här är en till som är mycket nöjd med den. Har två batterier, vilket för mig betyder kontinuerlig drift. Räcker till 95 procent av allt skruvande för mig.
En till nöjd användare här.

Har både -12 FC och -35 FC, och chuckarna är kompatibla med båda skruvdragarna.

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Nya prodeals på Boschs hemsida, eller nya och nya, det är en repris på det förra. Gäller t.o.m. 31 augusti.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.