Läste för ett tag sen ett reklamblad med en artikel om ett nytt sorts "kakel" att sätta upp på väggarna i badrummet. Det var stora plattor, kanske 2.40x1meter eller nåt sånt.
Man kunde skippa allt underarbete med fuktspärrar osv, och skivorna fogades ihop med en slags klickfunktion (som klickgolv typ). Väldigt verklighetstroget, såg ut precis som riktigt kakel tydligen, men enklare att fixa på plats själv.

Har tyvärr glömt vad det kallades, så jag vet inte alls hur jag ska söka fram det. Någon som kan hjälpa mig?
Och någon som provat dessa plattor och har någon kommentar om de är så bra som de verkar?

Det du söker heter fibo trespo sök här på badrumsdelen så hittar du flera ämnen om skivorna.

sälj på bl.a bauhaus, ser skitnsnyggt ut på bild men nja i verkligheten.
Dom är så gott som helt plana å plastigt blanka, varenda fingeravtryck syns.

Va lite inne på att köpa såna själv till ja såg dom i verkligheten, fick även en provbit me mig hem.

Jag kommer defenetivt inte köpa sån panel iallefall.

P
Det ser ut som 70-talets gamla Perstorpsskivor. Funkar som inredning i en husvagn, men det är inget som jag skulle välja som ytskikt i mitt nyrenoverade badrum.

Tackar tackar.
Märkte också när jag började söka/läsa lite, att de inte var så mycket nyhet när allt kom omkring.
Måste nog ta en titt på dem "live" då, så får man se om det kanske ser för B-igt ut trots allt.

Vi var också intresserade av den här beklädnaden. Men jag måste hålla med de inlägg du fått hittills, det ser väldigt plastigt ut på nära håll, så det blev inget för vår del heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.