31 084 läst ·
347 svar
31k läst
347 svar
Nyfiken på vad ni köper för dator
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Jag köpte en ATI Radeon (AMD) till grabben. Men själv måste jag ha det absolut bästa och då är det tyvärr enbart Nvidia som gäller. Skitföretag tyvärr
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Jag köper troligen Intel nästa gång, även om det lär dröja längre än vad de skulle önska/behöva .. senaste gpun jag köpte löst var ett GTX770 ... 😁AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 517 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 517 inlägg
Låt han va, det är inte första eller sista gången han humblebraggar så här. Det är en del av hans personlighet vid det här lagetpacman42 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Lite lätt överdrivt. Men jämfört midtier gaming kort (Tex 9070 XT) så är skillnaden så stor att skillnaden mellan arc och integrated blir litenDan_Johansson skrev:
Intel är väl inte ett under av konsumentvänlighet de heller
Jag tröttna på dem för många år sedan nu och gick över till AMD Ryzen 1800x (Ryzens fösta gen)
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Jag köpte nyligen en ny PC med 16 GB RAM, 512 GB SSD och Window 11 Pro för 1812 kr 😀 med fri frakt från Tyskland.
Inget fartvidunder men duger nog för mitt ändamål med den, det var Intel N150 jag var ute efter...
Inget fartvidunder men duger nog för mitt ändamål med den, det var Intel N150 jag var ute efter...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Jag köpte lite mer RAM minne till kompisens laptop i slutet på oktober. 16 GB för knappt 700 kronor. Samma minne, samma återförsäljare, vill nu ha drygt 1100 kr för detta. Rätt rejäl prisökning på under 2 månader.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
DDR4 har "börjat sluta" tillverkas, så där finns det fler faktorer som spelar in..
Jag byggde helt ny dator efter sommaren, var klar i början av oktober. Precis innan RAM-priserna drog iväg. De minnen (64 Gb DDR5) jag gav 2150 kr för kostar nu 9500 kr hos de som har dem i lager... ibland ska man ha lite tur med tajmingen också...