Byggahus.se
Hej
Vi bygger ett nytt Myresjöhus och husleverans sker snart.

Min fråga är om ni kan ge mig tips på bra / och ekonomiska system för hemautomation.
Det vill kunna göra är:

1. Tända, släcka, dimmra spotlights och lampor i huset och även utomhus, både i trädgården och på husfasaden.

2. Jag vill jätte gärna sätta upp en eller två kameror, helst en mot baksidan av trädgården och en vid entrén. Jag är medveten om att jag inte får filma utanför min trädgård men jag får helt enkelt vinkla kameran så jag bara ser vid dörrarna. Det viktiga i frågan är att jag vill kunna se bilderna eller filmen i min iphone eller ipad.

3. Jag tänkte köpa något ljudsystem som är trådlöst och som man kan styra genom mobilen. Typ Sonos men jag har inte ett krav att jag ska kunna styra ljud när jag inte är hemma. Är Sonos det bästa verkligen?
Det får ju toppbetyg överallt och jag gillar funktionen att man kan sätta olika ljud i olika rum men det borde finnas bra ljud och bra system för en billigare peng?

Jag är super tacksam för alla tips mm. Jag har försökt läsa mig till detta via forumet och andra hemsidor men det är så mycket att ta in så jag tänkte starta denna tråden för att hjälpa mig.

OBS: Samtidigt som jag vill ha ett bra system så är jag inte gjord av pengar. Det är viktigt att jag får valuta för pengarna :)

Tacksam för allas svar!
Daniel
 
1) Z-wave eller KNX

2) Foscam

3) Sonos
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.