1 309 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Nybörjarfrågor kring ackumulatortankar
Hej!
Nu ska jag sätta in tre ackumulatortankar i huset. Det jag tänkte kolla är om någon vet om man kan köpa en tappvattenslinga och stoppa i i en vanlig tank (typ strömsnästanken 500l)?
Finns det någon öppning som är stor nog eller ska man leta på en tank som det redan är en slinga i?
Jag är på jakt efter något begagnat och tankar utan slingor finns det en uppsjö av men någon med slinga hittar jag inte.
Mvh
Martin
Nu ska jag sätta in tre ackumulatortankar i huset. Det jag tänkte kolla är om någon vet om man kan köpa en tappvattenslinga och stoppa i i en vanlig tank (typ strömsnästanken 500l)?
Finns det någon öppning som är stor nog eller ska man leta på en tank som det redan är en slinga i?
Jag är på jakt efter något begagnat och tankar utan slingor finns det en uppsjö av men någon med slinga hittar jag inte.
Mvh
Martin
Hej!
Jag ska kolla mer på detta, tack för hjälpen!
Martin
Jag ska kolla mer på detta, tack för hjälpen!
Martin
En till snabb fråga, och här börjar kan vi verkligen prata om nybörjarfrågor.
Kan man dra rören i taket till en (eller tre) ackumulatortankar?
Kan både till- och från-rör till ackumulatortanken dras så dom i sitt högsta läge är över båda pannan och tankarna?
Hur påverkas cirkulationen?
Detta är givetvis med en luftventil som sitter högst.
Martin
Kan man dra rören i taket till en (eller tre) ackumulatortankar?
Kan både till- och från-rör till ackumulatortanken dras så dom i sitt högsta läge är över båda pannan och tankarna?
Hur påverkas cirkulationen?
Detta är givetvis med en luftventil som sitter högst.
Martin
Klicka här för att svara