Vitåbon skrev:
Har ställt pumpen på 1 nu och de verkar då funka, har då värme på alla element iaf så de är ju bra nu när vi har -20 ute :S
Det är bra.d^_^b Kör pumpen så långsamt det går.

Har märkt nu några gånger att när pannan kommit upp i nästan 90 grader och arbetar för fullt så kan man i bland höra hur det bubblar till någonstans sen kommer ett pysande ljud
någonstans på tanken, det pyser till snabbt ca 2sek

pannan är just under 90 sträcket och tanken var nu senast jag hörde det just då ca 80 uppe och 40 nere.

någon som har någon ide? känner en viss oro när jag inte är så insatt:S

Kan det inte vara en automatluftare som pyser?

är väll kanske inte omöjligt att det är, ska fixa lite bilder på hur de ser ut,

man hör att det riktigt bubblar till ibland och just efter kommer ett pysande, nästan fräsande ljud, låter nästan lite som att hälla vatten på en kokplatta.

men om det nu skulle vara så att det bara är automatisk avluftare? kommer det in luft någonstans eller är det kanske bara för att det blir mer tryck eller liknande??

Det bildas lösa luftbubblor när vatten värms upp. Detta syre finns löst i vattnet men avgår alltså när det värms upp. Borde försvinna mer och mer ju längre systemet varit i drift efter att det fyllts på med vatten.

Systemet har väll varit i drift sedan 2004-2005 då garaget byggdes kan inte svara å om det är fyllt på något etc efter det. har som sagt bara bott där sen maj i år

högbergarn skrev:
Angående fläkten. Elda pannan och vänta tills det har brunnit ut vänta sedan 15 minuter till. Sedan vridur du termostaten tills den stannar. Då borde du ha en bra inställning. Är inte bra om pumpen och fläkten stannar innan det brunnit ut, då kan det koka. Att det sjunker fort i botten är inte så konstigt, där nere kommer ju retuvattnet in.

hej hej

hijackar tråden lite;)

har samma "problem" med min panna....att fläkten inte stänger av sig. har inte sett det som ett problem tidigare men kanske får revidera mig!?:)...hehe.....vad gör det om den står och går?

Du kyler ju ur pannan med en massa kalluft i onödan och dessutom drar väl fläkten lite ström också.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.