12 363 läst ·
51 svar
12k läst
51 svar
Nybörjar-tips om elda ved önskas
Angående termostaternas piggar så kan man även ta bort packboxen, därefter så är det enkelt att motionera ventilen. Så gjorde jag häromdagen för att det är skonsammare mot packboxen, fick ändå byta 2 st. Dock så kommer det lite vatten men det är bara att hålla lite papper när man håller på.
Jo jag funderade på detta, ifall jag satte cirkulationpumpen på lägsta och skruvade snabbt - ifall det skulle hinna forsa ut vatten eller om de hade gått bra. Men som sagt, skeptisk till om det är så bra att försöka driva alla svagt eller några få med mer värme.....
Nej jag har ingen aning, enda jag vet är att någon har tagit bort alla relän och bröte som leds till patron 2... 3:ans saker fanns kvar men elektrikern sa inget om den funkade eller ej. Anar att den inte arbetar dock. Frågan är om jag ska locka dit elektrikern igen och få han att försöka lura igång 3:an...
Jag skulle nog köra alla elementen lite fisljumna istället för att få cirkulation i hela systemet. Annars så finns det större risk för att det ska kunna frysa om vatten står stilla i sytemet någonstans. Försök att få igång elemeten längst bort, så det cirkulerar i så stor del av systemet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga om spabad till vedeldat?
Pool -
Elda brasa utomhus i villaområde
Övrigt husrelaterat -
Jon bygger vedeldad cirkusbastu på hjul – Bastudrömmar
Artikelkommentarer -
Skall jag elda i kakelugnen om den inte har puts kvar vid eldhärden
Värme allmänt -
Grilla i vedeldad grill i radhusområde - det ryker in till mig