Hejsan!
Vi fick i februari installerat 18 stycken dimbara spotlight lampor som styrs via appen plaid i vår gillestuga. Vi är nu nästan helt färdiga med renoveringen och har brukat rummet i fyra dagar, när vi upptäckte för två dagar sedan att lamporna inte ”släcks” när de är av. Elektrikern säger det nog bara behövs en omkoppling, vilket tydligen är vanligt. Snickaren säger när han pratat med dem att de inte vet om det är de som monterat fel eller om lamporna gått sönder nu när vi brukat dem. De ska ju hålla i en evighet? Hela arbetet de utförde med elen (inkl. Byte av proppskåp) gick på 70.000:-
Frågan nu är om jag verkligen kan vi skyldig att betala dem något mer nu för att de ska komma ut och åtgärda antingen sitt eget fel eller de defekta lamporna? Eller jag kan hävda att där måste vara någon garanti eller något?
392 läst · 4 svar
392 läst
4 svar
Nya spotlights defekta alt felmontering av elektriker
-
Medlem · 7 inlägg 21 jun 23:02
-
FredrikR
End of vacation..- Dalarna
- Medlem feb 2006
- 12 970 inlägg
- 17 700 gillningar
- 3 689 bilder och filmer
21 jun 23:06 #2
Har lamporna funkat fram till nu bör inget vara felkopplat.- Laddar…
-
Medlem · 7 inlägg 21 jun 23:0821 jun 23:08 #3
Alltså vi vet ju inte om de funkat de månaderna de inte brukats, eller om det varit så här från början, eftersom de inte varit aktiva under sena kvällar/nätter då det är mörkt nog för problemet att synas. Men tycker ändå oavsett om de gått sönder eller hela tiden varit sönder (vilket känns konstigt då 15 är av en modell och 3 av en annan) så borde där vara någon garanti? De ska ju hålla mer än 4 månader… där de tänt och släkts så så där 10 ggr kanske…? -
FredrikR
End of vacation..- Dalarna
- Medlem feb 2006
- 12 970 inlägg
- 17 700 gillningar
- 3 689 bilder och filmer
21 jun 23:10 #4
Men oavsett är det inget ni bör betala för att få åtgärdat. -
Medlem · 7 inlägg 21 jun 23:1821 jun 23:18 #5
tack för svar