Byggahus.se
Är på jakt efter nya skruvmejslar, men jag har ett krav. Jag vill se vad det är för sort på toppen av mejsel, tex - så man vet att de är en platt utan att behöva plocka upp den. Sett elektriker har de men inte hittat trots googling

B berne88 skrev:
Är på jakt efter nya skruvmejslar, men jag har ett krav. Jag vill se vad det är för sort på toppen av mejsel, tex - så man vet att de är en platt utan att behöva plocka upp den. Sett elektriker har de men inte hittat trots googling
Både wera och bacho har det.

U
P Prodigys skrev:
Både wera och bacho har det.
Weras nya märkning är dock kass eftersom den är färgkodad och inte längre har bild på vad det är för skalle.

Wiha håller en god kvalitet och har tydlig märkning på ändan... Hade själv kört på dessa om jag inte redan haft flera uppsättningar bra mejslar. Annars PB Swiss som tidigare nämnt, om man står ut med handtaget och prislappen...

U Utsliten och utdömd skrev:
Weras nya märkning är dock kass eftersom den är färgkodad och inte längre har bild på vad det är för skalle.
Är väl 4 färger att ha i skallen, personligen tycker jag att det inte är några konstigheter att memorera, gul=spår, röd = Ph, Blå = Pz, Grön = Torx

Detta kittet kör jag med som jag är mycket nöjd med.
https://www.amazon.se/dp/B007BZ2AQY...af-906f-e06d84d4c719&pd_rd_i=B007BZ2AQY&psc=1

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Har full förståelse för TS krav på att mejslarna ska vara märkta så att man på så sätt kan se sort.
Köpte Bachos Ergoserie i första generationen med svarta plasthandtag men bytte när de uppdaterade till nuvarande variant — bl a för att det blev lättare att hitta mejseln man vill ha.

Färgkodat är väl ok om man dagligen skruvar — jag har jobbat så mycket vid datorn att jag aldrig tittar på tangentbordet — men om man är då och då eller sällananvändare finns det nog mycket annat som får gå före vad gäller inlärning än mejslarnas färgkoder.

Inga konstigheter alls i mina ögon...
//Ronnie

• Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
Ahh, lär man sig på 0-tid oavsett hur mycket eller lite man skruvar.

En annan aspekt som wera fångat upp är istället att storleken ska synas tydligt vilket dom istället har prioriterat framför typ.

(Är man dessutom inkörd på weras andrs verktyg följer färgerna med där)

smaken är olika

Har Boost mejslar. Både el och vanliga.

Förutom färgkodningen är jag inte överdrivet imponerad av Weras handtag/skaft. Har en hel del Wera-prylar men mejslarna är nog det jag är minst förtjust i.

raveper raveper skrev:
Har Boost mejslar. Både el och vanliga.
De finns vad jag vet inte längre... Men motsvarande tror jag kan hittas som expert by facom.

Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Förutom färgkodningen är jag inte överdrivet imponerad av Weras handtag/skaft. Har en hel del Wera-prylar men mejslarna är nog det jag är minst förtjust i.

De finns vad jag vet inte längre... Men motsvarande tror jag kan hittas som expert by facom.
Fast det är bara som mejselhandtag de ikoniska handtagen har någon poäng tycker jag. Sen tycker jag nog bättre om ergo slim för mindre mejslar där det inte är viktigt att att överföra max kraft.

Limpdjuret Limpdjuret skrev:

Grymt bra iaf. Och snygga.

raveper raveper skrev:
Grymt bra iaf. Och snygga.
Hade några själv, men de har fått göra plats åt andra mejslar numera.. Utslitna, tyvärr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.