2 698 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Nya regler momsredovisning jordbruksfastighet, har ni fått brev?
Äger en liten jordbruksfastighet och måste därför göra en näringsdeklaration för fastigheten. Ryktesvägen har jag hört något om att momsredovisningen skall ändras och alla i min närhet som äger små lantbruk har fått ett brev från skatteverket om detta, men det har inte jag.
Har ni andra som äger jordbruksfastighet fått detta brev?
Har ni andra som äger jordbruksfastighet fått detta brev?
Redigerat:
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Är det inte bara det att momsen ska bort ur inkomstdeklarationen?
Tidigare kunde man deklarera momsen i inkomstdeklarationen i maj, men nu är det borta. Alla som har momspliktig omsättning måste redovisa momsen på en skattedeklaration (skilj på det och inkomstdeklaration). Den som har liten firma kan nöja sig med att lämna en gång om året, i februari, och ju större affärer man gör desto oftare måste man lämna.
Tidigare kunde man deklarera momsen i inkomstdeklarationen i maj, men nu är det borta. Alla som har momspliktig omsättning måste redovisa momsen på en skattedeklaration (skilj på det och inkomstdeklaration). Den som har liten firma kan nöja sig med att lämna en gång om året, i februari, och ju större affärer man gör desto oftare måste man lämna.
Ja, det har jag fått för någon vecka sedan och det är precis som Fred skriver och att det gäller från och med inkomståret 2013, dvs i februari nästa år ska du ha deklarerat momsen för 2013 och inte i den vanliga deklarationen.
Klicka här för att svara