1 585 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Nya peugeot 308?
Någon som köpt? Verkar riktigt vettig med riktigt låg förbrukning osv! Lite sugen på att köpa! Någon som köpt och kan recensera era tankar osv?
Mvh
Mvh
Låt mig börja med att säga, att jag jobbar med service av nämnda bilfabrikant. Men jag ska försöka vara så neutral jag kan... Nya 308:an har hittills varit en bra bil. Få problem med bilen. När en ny modell släpps kan det ju förekomma vissa barnsjukdomar, men än så länge är vi ganska förskonade. Rådet är, provkör bilen i lugn och ro. Om det är möjligt, be om att få behålla bilen över en natt. Kläm och känn hemma i lugn och ro, utan en försäljare hängande över.
Tack för tipset! Bor på landet, har en kvinna i huset som ska börja plugga i höst så det blir sisådär 9mil om dagen för henne cirka. Förbrukningen är av ganska stor betydelse då. Vi har en V70 -05 nu som drar 0,85-0,9. På tok för mkt. Och milen börjar bli många, så jag orkar helt enkelt vänta på mer strul som kommer snart!tullemannen skrev:Låt mig börja med att säga, att jag jobbar med service av nämnda bilfabrikant. Men jag ska försöka vara så neutral jag kan... Nya 308:an har hittills varit en bra bil. Få problem med bilen. När en ny modell släpps kan det ju förekomma vissa barnsjukdomar, men än så länge är vi ganska förskonade. Rådet är, provkör bilen i lugn och ro. Om det är möjligt, be om att få behålla bilen över en natt. Kläm och känn hemma i lugn och ro, utan en försäljare hängande över.
Jag sålde min 308:a, 2012 års modell, för någon månad sedan. Då hade den stått ute oanvänd i 3 år men innan dess var det en trotjänare och tog mig till jobbet varje dag. Ca 37000 mil på mätaren. Tror inte det fanns en enda rostfläck på den.
Min 308sW från 2017 har gått 9000 mil och är fullservad på peugeot inkl kamremsbyte. De har dock inte fyllt i rostskyddskontrollstämpeln och aldrig sagt något om den förrän efter att jag påpekat rost på dörrarna. De sa att det kostar 50000kr att byta dörrarna och det går inte på garantin på bilen som är 5 år eftersom de inte fyllt i rostskyddsprotokollet år 4! Det står i instruktionsboken att kontrollen är gratis men verkstaden säger att den kostar 800kr och att man måste själv boka kontrollen. De sa också att de hade bytt dörrarna gratis på garantin om de hade fyllt i rostskyddskontrollen.bonnier skrev:
På alla mina andra bilar jag haft och har fortfarande har verkstaden gjort kontrollen och fyllt i boken utan att jag behövt be om det särskilt.
Klicka här för att svara