Bör man vänta ett besök från herrarna på byggnadskontoret efter den 2 maj, trots att jag påbörjade mitt fritidshus (utan VA & EL, 25kvm) i januari 2010?

"Med den nya lagen kommer krav på att tjänsteman från stadsbyggnadskontoret besöker bygget minst två gånger."

Länk till artikeln.. https://www.byggahus.se/bygga/hrdare-krav-dyrare-bygglov-ny-pbl

:|

Hälsningar
Christian

Nej. Gäller bara de som söker bygglov efter 2/5.

Tack för ett snabbt svar.

Jag blev nämligen lite orolig då mitt förråd står på tomtgränsen. Andra sidan är en oanvänd äng som jag ska få köpa lös i slutet av sommaren från en släkting. Men skulle det (tack och lov att det inte ska) komma någon kostymnisse och tycka så hade den haft lagen på sin sida att få förrådet rivet/flyttat.

:blushing:
/Christian

Chrissofsweden skrev:
Tack för ett snabbt svar.

Jag blev nämligen lite orolig då mitt förråd står på tomtgränsen. Andra sidan är en oanvänd äng som jag ska få köpa lös i slutet av sommaren från en släkting. Men skulle det (tack och lov att det inte ska) komma någon kostymnisse och tycka så hade den haft lagen på sin sida att få förrådet rivet/flyttat.

:blushing:
/Christian
Tja, du måste väl låta göra en lägeskontroll, och åker dit ändå....

Att dom ska bry sig... nu har jag mätt och dasset ligger helt och hållet på min tomt. Men ändå.. gillar inte att folk ska komma dit och godkänna, även om jag inte har något att dölja.

:|

/Christian

volvo skrev:
Tja, du måste väl låta göra en lägeskontroll, och åker dit ändå....
Lägeskontroll är inte obligatoriskt i alla kommuner...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.