BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad märkligt hörru! Vi tvättar och packar alltid våra kläder som skänktes.
Men alla gör inte det. Än en gång: #546

BirgitS BirgitS skrev:
Men alla gör inte det. Än en gång: #546
Det blev alltså inte bättre med det nya systemet , eller hur?

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Det blev alltså inte bättre med det nya systemet , eller hur?
Jo, det är mycket mer effektivt att sortera kläder i stor skala i en byggnad avsedd för det, än att folk sitter i ett kontorsrum på t.ex. Röda korsets lokalavdelning och sorterar 5 lådor om dagen.

BirgitS BirgitS skrev:
Jo, det är mycket mer effektivt att sortera kläder i stor skala i en byggnad avsedd för det, än att folk sitter i ett kontorsrum på t.ex. Röda korsets lokalavdelning och sorterar 5 lådor om dagen.
Skitiga och trasiga kläder kommer med ändå menar jag. Vi får se hur det hela slutar, jag är schkeptisk!

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Skitiga och trasiga kläder kommer med ändå menar jag. Vi får se hur det hela slutar, jag är schkeptisk!
Jo dito....

Spara kläderna hemma.

"
Nu uppmanar Sverige största avfallsbolag att behålla kläderna hemma tills andra system är på plats.
– Om du redan haft din tröja i garderoben i två år, då kanske du kan ha den där ett tag till, säger Karin Sundin, teknisk utredare på Stockholm Vatten och Avfall."

https://www.tv4.se/artikel/6EuUDrfr...para-dina-klaeder-hemma-i-vaentan-pa-loesning

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Än en gång, de går med vinst:
"Förhoppningen är att en sorterad säck kläder kan säljas för 50 procent mer än man köpte den för, och därmed att gå med 10 procent i vinst redan i år."
Låter snarare som att de hoppas att de ska gå med vinst. Det hoppades nog Northvolt också.

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg
Slottsbäcksväktarn skrev:
Nej, snarare cynisk - men du kanske menade ironisk. Inte heller det stämmer dock...

Pellejönsar som på fullt allvar hävdar att myndigheter och media döljer saker för det vilseledda folket är vår tids största problem.
Snälla rara, politiker serverar väljarna vad de tror gynnar dem. Så länge det inte avslöjas eller plötsligt uppmärksammas. Så har det varit överallt i hela världen sedan jag började följa politiken på allvar 1975.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Så länge som upphandlaren inte är extremt kunnig både som upphandlare (bra på att formulera mjuka värden) sam väldigt kunnig inom det specifika området som ska upphandlas (ser till att rätt kvalitativa samt kvantitativa värden är med) kommer lagen om offentlig upphandling göra att det alltid är attraktivt för ljusskygga företag att lägga orealistiska underbud för att vinna och försvinna.

P
TRJBerg TRJBerg skrev:
Snälla rara, politiker serverar väljarna vad de tror gynnar dem. Så länge det inte avslöjas eller plötsligt uppmärksammas. Så har det varit överallt i hela världen sedan jag började följa politiken på allvar 1975.
Du har följt länge men inget begripit tydligen. Det är din typ av gubbiga grabbar, inte sällan utbildade i livets hårda skola, som bäddar för galningar som Trump, Erdoğan, Orbán och Putin och som kommer att leda oss till jordens undergång.

• Wow
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Du har följt länge men inget begripit tydligen. Det är din typ av gubbiga grabbar, inte sällan utbildade i livets hårda skola, som bäddar för galningar som Trump, Erdoğan, Orbán och Putin och som kommer att leda oss till jordens undergång.
Ojjoj, tänk vad textilåtervinning kan bli en global världsfråga.
Kan vi inte ta det lite lugnt och ta frågan på rätt nivå.

Själv skulle jag nu vilja få beslutsfattare med ansvarig myndighet, Naturvårdsverk, osv, ta steget fram och ge sin bild av hur de tycker det fungerar och ev. förslag på åtgärder, inte bara peka mot kommunerna. Och bör göras här och nu, inte gömma sig utan erkänna "tänkte inte på det".
Tills det finns bättre lösning så lämnas textil för återbruk in och så justerar vi hos oss att det för återvinning blir "återvunnet" som restavfall till värmeverket.😉
Ibland får eget sunt förnuft råda.😇

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Hm, du kan väl ändå inte vara så fantastiskt naiv att du tror på att politiker alltid är ärliga och aldrig far med osanning aller halvsanning för att få röster?
En röstberättigad person som blint litar på politikers löften och utfästelser inför ett val är farligare än Trump, Putin, Orban och Erdogan tillsammans, och tillhör avdelningen röstboskap.

Det är just sådana som röstade fram Trump t.ex.
En påläst och insatt person sovrar rätt friskt i löften och utfästelser och inser att retorik inte är sanning, och har väl aldrig varit det.

• Gilla
Zevv och 1 till
  • Laddar…
P
mikethebik mikethebik skrev:
Hm, du kan väl ändå inte vara så fantastiskt naiv att du tror på att politiker alltid är ärliga och aldrig far med osanning aller halvsanning för att få röster?
Tror inte jag har skrivit något som skulle kunna tolkas så.

Det jag vänder mig emot är alla argument som går ut på att politiken och media är en korrupt sammansvärjning vars enda mål är att lura befolkningen - d.v.s. just den retorik som Trump m.fl. lever på.

P
TRJBerg TRJBerg skrev:
Dito.
Annars:
[länk]
Landerholm har ju visat sig extremt olämplig för sitt arbete och har dessutom varit extremt oskicklig. Men så fick han ju sluta också😀

Du borde eventuellt läsa artikeln du hänvisar till.

Tror inte jag har skrivit något som skulle kunna tolkas så.

Det jag vänder mig emot är alla argument som går ut på att politiken och media är en korrupt sammansvärjning vars enda mål är att lura befolkningen - d.v.s. just den retorik som Trump m.fl. lever på.
Nja, ta det lite lugnt nu och fokusera på trådens syfte och släpp Trumpen.😂

• Gilla
Zevv och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.