966 läst ·
5 svar
966 läst
5 svar
Nya kittade fönster?
Har precis fått våra nya kittade traditionsfönster från Allmoge.
Nu till min fråga:
Det sitter inga tätningslister monerade, inga beslag monterade och kittet är inte målat!
Jag trodda jag köpt FÄRDIGA fönster att montera. Ska det vara så? Det är ju en del jobb kvar på dom!
Ni som köpt från Allmoge eller annan leverantör. Hur har era fönster levererats.
Nu till min fråga:
Det sitter inga tätningslister monerade, inga beslag monterade och kittet är inte målat!
Jag trodda jag köpt FÄRDIGA fönster att montera. Ska det vara så? Det är ju en del jobb kvar på dom!
Ni som köpt från Allmoge eller annan leverantör. Hur har era fönster levererats.
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Hej Babbo!
Vi köpte På RM och där var allt monterat, däremot är inte kittet målat då det tydligen inte behövs med det som dom använder, dom lämnar 10års garanti på kittets vidhäftning och det behöver inte målas.
Jan
Vi köpte På RM och där var allt monterat, däremot är inte kittet målat då det tydligen inte behövs med det som dom använder, dom lämnar 10års garanti på kittets vidhäftning och det behöver inte målas.
Jan
En anledning till att beslagen inte sitter monterade är att när fönsterna står staplade bredvid varandra på pallen de kommer på, så petar beslagen ut lite utanför fönstret och gör då märken på fönstret bredvid.
Att inte tätningslisterna är monterade tycker jag var dåligt.
Att inte tätningslisterna är monterade tycker jag var dåligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden