2 655 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Nya fönster i betonghålsten
Håller på att renoverar huset som är från -42. Nu har turen kommit till källaren. Där ska fönstren bytas. Men hur fäster man lättast ett fönster i betonghålsten? Den är som namnet antyder "ganska" ihålig. Fungerar endast skum? eller blir det gammalt efter ett par år?
Någon som vet?
/Jörgen
Någon som vet?
/Jörgen
Jag har ingen aning, men kan man inte fylla betång hålstenen med A45 eller nått annat gjutbart, för att sedan borra o pluga?
ta bort det gamla fönsteret.
spackla med A45, nu har du samma förutsättningar som om det vore en betång vägg
ta bort det gamla fönsteret.
spackla med A45, nu har du samma förutsättningar som om det vore en betång vägg
Går det inte att bygga en ram av plank runt "hålet" som fästes i betonghålstenen?
Sen kan du skruva karmskruven i plank-ramen?
Sen kan du skruva karmskruven i plank-ramen?
Klicka här för att svara