Jag jämförde lite mellan elbutik & elonline och för mig blev det billigare hos elbutik.

Faktum är att vissa prylar var billigare där än om jag skulle köpa via mitt jobb (en elektronikfirma) och betala nettopriset hos en stor elgrossist.
T.ex Eljo Trend vägguttag.

/Ola

Hur ligger Malmbergs till i jämförelse med de övriga som diskuteras i tråden ?
Nu säljer ju dom bara till företag, men dom flesta brukar ha någon företagare i bekantskapskretsen.

SaabAero skrev:
Hur ligger Malmbergs till i jämförelse med de övriga som diskuteras i tråden ?
Nu säljer ju dom bara till företag, men dom flesta brukar ha någon företagare i bekantskapskretsen.
Malmbergs kvalite på strömbrytare och vägguttag ska man inte ens jämnföra med Eljo. Sämre kvalite och krångliggare att installera. Däremot så kanske det många gånger duger med Malmbergs apparater ändå. Det är ju upp till var och en men jämnför dom inte med Eljo

62_an skrev:
Min elektriker sa samma sak, att det finns olika plastkvalitéer hos Eljo Trend, beroende på försäljningsställe...
Ingen rök utan eld??

För mig låter det helt osannolikt att det medvetet skiljer i plastkvalite på Eljo Trend. Det måste vara en ren slump i såfall. Det sker väl nån gång att de misslyckas där oxå skulle jag tro

Per72 skrev:
62_an skrev:
Min elektriker sa samma sak, att det finns olika plastkvalitéer hos Eljo Trend, beroende på försäljningsställe...
Ingen rök utan eld??

För mig låter det helt osannolikt att det medvetet skiljer i plastkvalite på Eljo Trend. Det måste vara en ren slump i såfall. Det sker väl nån gång att de misslyckas där oxå skulle jag tro
Ja att medvetet tillverka billigt skräp och sedan sälja till samma marknad med samma varunamn och utseende OCH dessutom drabbas fullt ut av reklamationer och badwill, det vore rätt "ovanligt" om det är sant. Så dum kan man ju inte tro att någo är?

Per72 skrev:
62_an skrev:
Ingen rök utan eld??

Låter som ett sätt för elektrikern att ta mer betalt för sina prylar.

/Ola

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.