6 704 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Nya bra inköpsställen för elprylar (eljo etc)?
Jag jämförde lite mellan elbutik & elonline och för mig blev det billigare hos elbutik.
Faktum är att vissa prylar var billigare där än om jag skulle köpa via mitt jobb (en elektronikfirma) och betala nettopriset hos en stor elgrossist.
T.ex Eljo Trend vägguttag.
/Ola
Faktum är att vissa prylar var billigare där än om jag skulle köpa via mitt jobb (en elektronikfirma) och betala nettopriset hos en stor elgrossist.
T.ex Eljo Trend vägguttag.
/Ola
Malmbergs kvalite på strömbrytare och vägguttag ska man inte ens jämnföra med Eljo. Sämre kvalite och krångliggare att installera. Däremot så kanske det många gånger duger med Malmbergs apparater ändå. Det är ju upp till var och en men jämnför dom inte med EljoSaabAero skrev:
62_an skrev:Min elektriker sa samma sak, att det finns olika plastkvalitéer hos Eljo Trend, beroende på försäljningsställe...
Ingen rök utan eld??
För mig låter det helt osannolikt att det medvetet skiljer i plastkvalite på Eljo Trend. Det måste vara en ren slump i såfall. Det sker väl nån gång att de misslyckas där oxå skulle jag tro
Per72 skrev:Ja att medvetet tillverka billigt skräp och sedan sälja till samma marknad med samma varunamn och utseende OCH dessutom drabbas fullt ut av reklamationer och badwill, det vore rätt "ovanligt" om det är sant. Så dum kan man ju inte tro att någo är?62_an skrev:Min elektriker sa samma sak, att det finns olika plastkvalitéer hos Eljo Trend, beroende på försäljningsställe...
Ingen rök utan eld??
För mig låter det helt osannolikt att det medvetet skiljer i plastkvalite på Eljo Trend. Det måste vara en ren slump i såfall. Det sker väl nån gång att de misslyckas där oxå skulle jag tro
Per72 skrev:Låter som ett sätt för elektrikern att ta mer betalt för sina prylar.62_an skrev:Min elektriker sa samma sak, att det finns olika plastkvalitéer hos Eljo Trend, beroende på försäljningsställe...
Ingen rök utan eld??
/Ola
Klicka här för att svara