128 089 läst ·
387 svar
128k läst
387 svar
Nya Bosch GCM 8 SJL
Köpte mig en ny gcm 8 sji klingan som satt på är Bosch original med 48 tänder. Tycker den lugga bli spetor fläker typ på ytan på några ställen.. hade exakt samma klinga på min dewalt kapsåg, och där blev det aldrig något sådant. Hur upplever ni era Bosch sågar? Är det fel på sågen eller vad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Knappast fel på maskinen. Min orginialklinga 48T är inte så imponerat heller, men duger bra till regelvirke etc. Metabos orginial 48T (216) är klart bättre. Till lister och så, byter jag till en top precision klinga och där blev det fina snitt.
Hade exakt samma klinga på dewalten utan en en skråma på snitt ytan.. kanske vibrera bordet eller liknade. Tycker ej man ska få flisad yta på en blå Bosch med 48t.. och säger att man ej kan såga det handla ej om det. Eller är är klingan ja fick kass.. återkom gärna med recension..
Du är missnöjd med att en 48t klinga gör snittet i parketten lite fnasig?
Kolla sågvinklarna ang. rakheten.
Blir det snett varje gång, annars skulle jag misstänka nåt annat än sågen/klingan.
Kolla sågvinklarna ang. rakheten.
Blir det snett varje gång, annars skulle jag misstänka nåt annat än sågen/klingan.
Spela igentligen ingen roll lite flis men lite störande. Viktigaste att den såga rakt.. Börja man såga i ena änden så blir de oftast lite ojämnt precis där. Men fäller man ner klingan en bit in i plankan sedan såga rakt ut blir det oftast rakt. Fatta ej varför de blir så