kisumisu
I Incinerator skrev:
Jag fick denna nyss från en kompis...

[länk]
Vad var det?

I
kisumisu kisumisu skrev:
Vad var det?
En annons med texten:

"Blocket, vad gör ni?
Bortskänkes"

• Gilla
  • Haha
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
kisumisu
I Incinerator skrev:
En annons med texten:

"Blocket, vad gör ni?
Bortskänkes"
Haha det var bra.
Lite roligt att dom släppt igenom annonsen och sen först senare plockat bort.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
I
kisumisu kisumisu skrev:
Haha det var bra.
Lite roligt att dom släppt igenom annonsen och sen först senare plockat bort.
Troligen någon som har mailat dem eller anmält annonsen.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Nåt jag stör mig enormt på.

Brukar kolla verktygsannonser i skåne, går ganska enkelt då jag har ett bokmärke för det. Ibland brukar jag även skumma igenom angränsande län, snabbt o enkelt förut med bara ett klick. Är jag på rätt humör brukar jag även ibland välja "hela sverige"

Om jag nu vill kolla annat än skåne måste jag först rita en jävla karta, men inte är man färdig där. Då har man "skåne" + "egen sektion" valt, men den visar fortfarande bara verktyg i skåne. För att visa "egen sektion" måste skåne av någon outgrundlig anledning klickas bort. Så, från ett knapptryck är det nu ritande + en massa extra klickande som behövs för att visa angränsande län.

Att det sen är "mest relevant" som default stör mig ännu mer, blocket kan omöjligt veta vad som är relevant för mig.

Nya blocket kanske fungerar bra för specifika sökningar eller bevakningar, det pysslar jag aldrig med och har ingen uppfattning om, men för allmänt slösurfande för att se om något intressant dykt upp är det betydligt trögare än tidigare.

• Gilla
civilingenjören och 8 till
  • Laddar…
Mats-S
Skärmdump av ett betygssystem som visar 1.0 av 5.0 stjärnor med betyget "Dåligt" baserat på 3 000 recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Högt förtroende för Blocket, eller hur ... 😆

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Jag tycker det brukar vara samma klagomål varje gång någon större sida ändrar lite och tycker det är pinsamt gnäll!

Men herre min skapare vad Blocket har gjort bort sig här.

• Gilla
Hemingway och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tycker det brukar vara samma klagomål varje gång någon större sida ändrar lite och tycker det är pinsamt gnäll!

Men herre min skapare vad Blocket har gjort bort sig här.
Att man inte provkör. Släpp in ett tjog normalanvändare och låt dem testa för att få ett utlåtande. Jag kan hålla med dig om det där med gnället men störs över att man ändrar så radikalt. Vi får nu söka på ett annat vis s a s. Jag har personligen inte många bevakningar (just nu blott en) men letar runt litegrann för att se vad som finns. Oftast i närheten. Men efter att ha provat några gånger nu så börjar man vänja sig vid upplägget. Slutsats: Den första uppbragdheten har nu lagt sig. Men visst fanken var det bättre förr!

Skogen#3
Tragisk uppdatering!

• Gravsten med texten "BLOCKET 1996-2025" och omskriven meddelande, omgiven av grönska och andra stenar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Mats-S och 6 till
  • Laddar…
Saken har nått riksmedia nu
Särskilt utsatta tycks handlare inom fordonskategorin vara. Flera bilhandlare vittnar om hur antalet visningar på deras annonser har stördykt sedan den nya plattformen sjösattes. En av dem är Almir Tatarevic, som berättar att förändring varit dramatisk.
– Telefonen ringer knappt längre, säger han.
– Förra december var kanonbra för min del, men sedan 20 november i år händer det absolut ingenting. När jag kollar på statistiken är den horribel. Det finns inga ord för hur dåligt det här är, säger han.
https://www.dn.se/ekonomi/bilhandlare-rasar-mot-nya-blocket-manga-kommer-tvingas-bomma-igen/

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Med lite tur kanske det försvinner ett gäng oseriösa bilhandlare. Då hade ju i alla fall ändringen något gott med sig.

• Wow
Jansson69
  • Laddar…
useless useless skrev:
Med lite tur kanske det försvinner ett gäng oseriösa bilhandlare. Då hade ju i alla fall ändringen något gott med sig.
är inte alla bilhandlare oseriösa

En bil och en polisbil med en annons för VW-däck på Blocket i förgrunden, text förklarar en fälla för däckstöld.
Skapa konto

😅

• Haha
  • Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
Fan 6 minuter för långsam

En bild av en svart bil, ett däck som sålts på Blocket, och en polisbil. Text om att locka fram tjuvar med hjälp av Blocket.
Skapa konto

• Haha
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.