1 288 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Nya avtalsvillkor på slutfaktura
Jag fick en faktura på slutfört arbete , men där byggfirman lagt till en text att anmärkningar ej gjorda inom 8 dagar godkänns ej .
Fult och tvivelaktigt om det ens vore giltligt att göra någon slags negativ avtalsbindning på så sätt. Ngn som varit med om liknande ?
tänker svara givetvis att normal konsumenträtt gäller och ber dom skicka en ny faktura
Fult och tvivelaktigt om det ens vore giltligt att göra någon slags negativ avtalsbindning på så sätt. Ngn som varit med om liknande ?
tänker svara givetvis att normal konsumenträtt gäller och ber dom skicka en ny faktura
Det är väl text avseende fakturans giltighet och det står ju på var och varannan faktura så den är nog ok.
Hur lagrummet ser ut kring den formuleringen kan jag dock inte men på produkten och tjänsten gäller konsumentlagarna som brukligt.
Hur lagrummet ser ut kring den formuleringen kan jag dock inte men på produkten och tjänsten gäller konsumentlagarna som brukligt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 305 inlägg
Det är som sagt anmärkningar mot fakturan, inte mot arbetet, som avses. Så är fakturan ok skulle jag bara betala.
Sen kan man förstås ifrågasätta om villkoret är giltigt i sig, men det blir oftast bara en akademisk övning.
Sen kan man förstås ifrågasätta om villkoret är giltigt i sig, men det blir oftast bara en akademisk övning.
Klicka här för att svara