156 082 läst ·
214 svar
156k läst
214 svar
Ny verkstad hemmavid
Ser mycket fint ut. Skulle vara väldigt intressant att få lite priser på bygget, lite övergripande vad sakerna kostat fram till nu osv..
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Ännu så länge under 300k. Men då är varken grävjobb eller grus betalt. Däremot inkluderar det portar,dörr,fönster,isolering,taktegel och takavvattning. allt detta från Lundkvists.
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Yihoo!! En härlig byggtråd att följa då ja precis fick mitt bygglov till ett lika stort!
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Trevligt med uppmuntrande kommentarer, tack för det. I veckan kom brev från kommunen där en uppgiftslämnare hade påstått att jag ska lackera bilar i mitt nya garage. Det har jag aldrig ens övervägt att förstöra ett nytt garage med ett lager färgdamm. Men men, vad vet jag om mina planer. Det är klart krösamaja vet mer.
Övervåningen blir golvad vind, oisolerad. Dock ska jag ha en rejäl trappa invändigt, eftersom jag vill hålla garaget så rent från bråte som möjligt. Med andra ord mycket spring, så jag överväger en ståltrappa till övervåningen.
Övervåningen blir golvad vind, oisolerad. Dock ska jag ha en rejäl trappa invändigt, eftersom jag vill hålla garaget så rent från bråte som möjligt. Med andra ord mycket spring, så jag överväger en ståltrappa till övervåningen.
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Den här helgen har jag haft ovärderlig hjälp av ett gäng kompisar med att få upp takboard och sätta bärläkt.
Jag råkade visst köpa en skylift också. Bra när man ska ta översiktsbilder.
Dessutom blev markarbetet i trädgården klart. Vi är helnöjda. Jag ska ta lite bilder på det också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag råkade visst köpa en skylift också. Bra när man ska ta översiktsbilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dessutom blev markarbetet i trädgården klart. Vi är helnöjda. Jag ska ta lite bilder på det också.
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Likadant, ska man inte ha nån råspont? det kanske man inte har när man lägger tegel?
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Takboarden, eller underlagstaket, ersätter både råsponten och tjärpappen. Bärläkten är däremot 45x70, så det är lite rejälare på den fronten.
Det ser ut att vara (innifrån ut)mattiasjonsson skrev:
1. Spikläkt
2. Vindpapp
3. Panel
Är det så? Alltså ingen distans mellan panel och vindpapp?
Och hur får man tätt mellan sektionerna?
Hur fäster man sektionerna i de stående reglarna? Skråspikar man?