Ser mycket fint ut. Skulle vara väldigt intressant att få lite priser på bygget, lite övergripande vad sakerna kostat fram till nu osv..

Ännu så länge under 300k. Men då är varken grävjobb eller grus betalt. Däremot inkluderar det portar,dörr,fönster,isolering,taktegel och takavvattning. allt detta från Lundkvists.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Jäklar vilket fint verkstadsbygge, precis inpå husknuten och allt! Jag är inte alls avis :)

Härligt bygge! :)
Blir de vind eller riktig övervåning ovanpå?
Vad är det räknat på att klara för golvlast?

O
Näää vem blir avundsjuk på nått som detta? :p

skönt att inte grannarna klagade....

• Gilla
mandg
  • Laddar…
Yihoo!! En härlig byggtråd att följa då ja precis fick mitt bygglov till ett lika stort!

Jefflar, fint som snus

Trevligt med uppmuntrande kommentarer, tack för det. I veckan kom brev från kommunen där en uppgiftslämnare hade påstått att jag ska lackera bilar i mitt nya garage. Det har jag aldrig ens övervägt att förstöra ett nytt garage med ett lager färgdamm. Men men, vad vet jag om mina planer. Det är klart krösamaja vet mer.:(
Övervåningen blir golvad vind, oisolerad. Dock ska jag ha en rejäl trappa invändigt, eftersom jag vill hålla garaget så rent från bråte som möjligt. Med andra ord mycket spring, så jag överväger en ståltrappa till övervåningen.

Det är klart att du ska lackera bilar , vi kommer alla här och lämnar bilar om du håller med färg och spackel osv.:p
Det ser jättebra ut.:)

Den här helgen har jag haft ovärderlig hjälp av ett gäng kompisar med att få upp takboard och sätta bärläkt.

001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag råkade visst köpa en skylift också. Bra när man ska ta översiktsbilder.

003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessutom blev markarbetet i trädgården klart. Vi är helnöjda. Jag ska ta lite bilder på det också.

• Gilla
Spett och slägga
  • Laddar…
Det ser kanon ut. Har själv funderat på att bygga verkstad i flera år men inte kommit till skott.
Har du någon planritning eller ska det vara helt öppet invändigt ?

Ingen ströläkt? :)

Likadant, ska man inte ha nån råspont? det kanske man inte har när man lägger tegel?

Takboarden, eller underlagstaket, ersätter både råsponten och tjärpappen. Bärläkten är däremot 45x70, så det är lite rejälare på den fronten.

mattiasjonsson skrev:
Det är helt riktigt. Panel med liggande 45x45, 120 breda block. Alla stående reglar levereras lösa, men tillkapade, så det är verkligen som att bygga lego.
Det ser ut att vara (innifrån ut)
1. Spikläkt
2. Vindpapp
3. Panel

Är det så? Alltså ingen distans mellan panel och vindpapp?

Och hur får man tätt mellan sektionerna?

Hur fäster man sektionerna i de stående reglarna? Skråspikar man?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.