Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Jag törs inte säga vilken art det är men ganska säker på att det inte är en perenn utan en buske eller träd av något slag. Unga blad kan ha en en annan form på bladen än vad den vuxna busken/trädet senare utvecklar.
Nej, inga plommonträd alls i närheten. En gång i tiden, ca. 20 år sedan, så stod ett mindre körsbärsträd en 7-8 meter därifrån. Det fälldes och efter det har jag aldrig sett något växa upp i dess närhet. Den här växten som jag tagit bild på smyger sig också in på granntomten...
Kanske svårt att se vad det är när den inte är riktigt utväxt. Dom är idag 30-40cm höga. Vill helst inte vänta för länge och låta dom växa till sig...
Kanske svårt att se vad det är när den inte är riktigt utväxt. Dom är idag 30-40cm höga. Vill helst inte vänta för länge och låta dom växa till sig...
Hoppsan! Så det är det i alla fall... Bör man vara orolig nu, att det här blir som med asparnas rotutskott? Tacksam för tips på hur man stoppar vidare tillväxt av dessa. Märkligt att det efter så många år börjar ploppa upp sådana här plötsligt.J JonasJN skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden