Se bild,strålsamlaren har ärgat fast,invändig gänga,jag får inte loss den,har någon tips var köpa ny pip?Jag kan googla och söka på Rinkaby men vill ha modell nr..Bara lossa insexan undertill?Brukar det vara problem att få loss resp tätt?

• Kromad köksblandare med fastrostad strålsamlare och synlig invändig gänga ovanför diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökskran med ärgad strålsamlare och synlig insexskruv, spegelreflektion av hand och mobiltelefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Mora Temp ESS High Level kök
Utgått 2012-10
21080.png

Fast just den pipen verkar inte finnas lös.
Däremot en annan varriant:

309404.AE832 67 057391887180996Svängpip för Mora Temp High Lux, komplett.. rsk
832 67 05

som serut såhär
21054.png

Redigerat:
Y
Redigerat:
Jättetack!Brukar det vara så svårt att få bort insexan och lös pipen?

Att låta vara är värre..den ger en rätt spretig stråle nu man kan inte brassa på då sprutar det åt alla håll..3632 kr för en pip är ju sinnessjukt dyrt ..jag provar lossa insexan och ser om jag kan få ur resterna med ngn expander eller slipa ett jack i det som är kvar av insatsen med Dremeln

Redigerat:
Y
Ifall du tar till olja så finns det sådan som är godkänd vid livsmedel- för slippa otrevligheter i vattnet. Värme är ju klassiker för lossa skruvar, men kanske skadar kromet.
Sen finns ju diverse specialverktyg i bilhandeln och annat för få loss trasiga gängsaker.
-man får vara kreativ. Klyva med dremeln lät bra ifall man är stadig nog att inte skada röret.

Du får säkert loss röret lätt, eller med kraft, däremot hade jag varit lite beredd på
att packningen sviker sen. Så det är inte fel att köpa en liten tub med armaturfett,
samt kanske gjort rent nere i blandaren/fästet ifrån kalk och så med tex svinto.
-Som du sedan spolar rent utan strålsamlaren installerad.

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Tack provar i helgen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.