Hej,
Fick ett nytt elemen installerat igår. Ingen värme i det.
Känner på rören innan elementet och det nedre röret är varmt och det övre är kallt.
På Thermopanels instruktion verkar det som att varmt ska in i övre ingången vid sidoanslutning.
Är det felinstallerat och därför det inte ger värme?
Fick ett nytt elemen installerat igår. Ingen värme i det.
Känner på rören innan elementet och det nedre röret är varmt och det övre är kallt.
På Thermopanels instruktion verkar det som att varmt ska in i övre ingången vid sidoanslutning.
Är det felinstallerat och därför det inte ger värme?
Du måste koppla tilloppet i övre anslutningen å utloppet i nedre.M Mjolnir skrev:
Inte tvärtom.
Tack, av nån anledning var rören korsade just på det stället. Tur/retur kom upp från "fel sida" ur golvet på andra sidan väggen som dessa rör skarvats på. Montörerna löste det, de skarvade om allt och så vidare.E ekmariek skrev:
Klicka här för att svara

