230 läst · 2 svar
230 läst
2 svar
Visa upp era Thermopanel V4 TP22!
Röris säger att jag ska ha Thermopanel V4 TP22’or i olika storlekar nu när vi konverterar kåken då dessa också har dolt koppel vilket ju i mitt tycke är ganska relevant.
Dock tycker jag dom verkar så extremt fläskiga och tjocka (eller djupa)!
Det jag kunnat läsa mig till så är bredden 11-13 cm plus konsol så det blir ju ena jäkla monster man ska hänga upp på väggen.
Dock tycker jag dom verkar så extremt fläskiga och tjocka (eller djupa)!
Det jag kunnat läsa mig till så är bredden 11-13 cm plus konsol så det blir ju ena jäkla monster man ska hänga upp på väggen.
Huset kräver en viss mängd energi.
Det finns några parametrar som är valbara.
Den ena är radiatorernas tjocklek, alltså antalet paneler och antalet värmeplåtar.
Den andra är radiatorernas bredd & höjd.
Den tredje är framledningstemperaturen, där finns det två huvudvarianter; lågtemperatursystem & högtempertursystem, har man värmepump så bör man välja lågtemperatursystem.
Du kan gå in på Purmo's hemsida och använda deras "Värmeeffekt"kalkulator till att leta fram lämpliga radiatorer.
https://www.purmo.com/sv-se/produkt...r/horisontella-panelradiatorer/thermopanel-v4
Den ena är radiatorernas tjocklek, alltså antalet paneler och antalet värmeplåtar.
Den tredje är framledningstemperaturen, där finns det två huvudvarianter; lågtemperatursystem & högtempertursystem, har man värmepump så bör man välja lågtemperatursystem.
Du kan gå in på Purmo's hemsida och använda deras "Värmeeffekt"kalkulator till att leta fram lämpliga radiatorer.
https://www.purmo.com/sv-se/produkt...r/horisontella-panelradiatorer/thermopanel-v4
Absolut, jag är helt med på att det kräver viss energi.Demmpa skrev:
Huset kräver en viss mängd energi.
[länk]
Dock, jag har svårt att förlika mig med att behöva hänga upp dessa fläskiga monster på väggarna så jag behöver se bilder på dom för att kunna förlika mig med tanken 😉
Klicka här för att svara