Den gamla valde att läma in så jag beställde en ny enligt en kompatibilitetsmatris. Displayen visar är dock död efter inkoppling.

Jag kopplade så här:
Gammal -> Ny
4 ->1
5->4
6->3
7->2

Har bytt andra termostater tidigare och det har inte varit något problem. Felkopplat eller defekt termostat, vd tror ni?

Den nedersta bilden är den nya.
 
  • Ny termostat med kopplingsterminaler, numrerade för installation, på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny termostat installerad på vägg med ledningar anslutna enligt numrerade klemmor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du verkar ha skiftat matning och värmeslinga vid din översättning. Byter du där går det säkert bra.
 
Det blir säkert bättre om du kopplar rätt på en gång

4 - 3
5 - 2
6 - 1
7 - 4
 
Det gick ju betydligt bättre. Tack för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.