Hej,

Köpte en Makita sticksåg på Bauhaus, upplever att den variabla hastigheten funkar från 1-3 men från 4-6 så händer inget, samma hastighet där som på 3'ans .

Se video, håller ni med? Varken ljud eller vibrationer blir starkare, samt att det ser lika långsamt ut. Känns även klent jämfört med min Metabo.
 
Mjukstart, sätt i blad och belasta den så borde den gå bättre :rofl: går att stänga av den funktionen om man vill..
 
  • Gilla
Allmänobildad
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Mjukstart, sätt i blad och belasta den så borde den gå bättre :rofl: går att stänga av den funktionen om man vill..
Hahaha såg det nu i instruktionsboken :crysmile: tack!
 
  • Gilla
Beretic
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Mjukstart, sätt i blad och belasta den så borde den gå bättre :rofl: går att stänga av den funktionen om man vill..


hur stänger man av den funktionen?:)
 
Är ni nöjda med sågen annars? Fuinderar på en battirdriven sticksåg, och har ju makita sen tidigare.
 
K
M -MH- skrev:
Är ni nöjda med sågen annars? Fuinderar på en battirdriven sticksåg, och har ju makita sen tidigare.
Jag har DJV181 och är nöjd med den. Funkar bra att köra både ovan och under ämnet. Som det syns i filmen så är det mjukstart på den och varvar upp när man sågar och den får motstånd.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Är ni nöjda med sågen annars? Fuinderar på en battirdriven sticksåg, och har ju makita sen tidigare.
Är nöjd med den men tycker knapparna sitter dåligt till, man får sträcka fingrarna efter knapparna om man inte har onormalt stora händer.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
K
M Mjolnir skrev:
Är nöjd med den men tycker knapparna sitter dåligt till, man får sträcka fingrarna efter knapparna om man inte har onormalt stora händer.
Mm det är nog sant när jag tänker på det, får alltid ändra greppet lite och sträcka mig lite med tummen för att stänga av
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.