10 552 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Ny standard för lamputtag
Nej det är inte bara du. Men jag blir galen på denna typ av resonemang. Man måste se till både det bra och det dåliga, inte bara till det bra. I detta och många andra fall med förbud och pålagor är det uppenbart att det dåliga överväger.pelpet skrev:
Känner du att det är omöjligt att köpa lampor på ett enkelt sätt nu?
Inte ett dugg svårt att köpa lampor tycker jag, tar den 230V kan jag alltid koppla in den. Men det kan ju innebära att man får byta ut kontakter mm. Det vore enklare om en ny lampa alltid bara var att plugga in.
Egentligen tycker jag att alla lampor borde köra IPv6 och drivas via Power over Ethernet, då kan man ha smarta led-lampor som standardbelysning.
Egentligen tycker jag att alla lampor borde köra IPv6 och drivas via Power over Ethernet, då kan man ha smarta led-lampor som standardbelysning.
Ni missar ju hela poängen. Visst har vi bra lamputtag och kontakter. Men det har man inte i många andra EU-länder. Det är för deras skull standarden kommit till.
Nu var det ju tråkigt att inte våra uttag fick bli standard. Vem vet, det kan ha alla möjliga orsaker. Man vill kanske inte gynna ett enskilt lands tillverkare till exempel. Det kan jag tycka känns rimligt.
Försök se längre än vår ankdamm.
Nu var det ju tråkigt att inte våra uttag fick bli standard. Vem vet, det kan ha alla möjliga orsaker. Man vill kanske inte gynna ett enskilt lands tillverkare till exempel. Det kan jag tycka känns rimligt.
Försök se längre än vår ankdamm.
Klicka här för att svara