Ingen skillnad alls förutom färgen.
De här har i alla fall bra kundservice, och brukar vara hyfsat kvicka:
http://www.axminster.co.uk/makita-bhp452rfwx-18v-combi-drill-prod715072/
De har typiskt nog just höjt priset rätt dramatiskt. Kostade tidigare typ 150-160 pund.
Här är nog det billigaste du kommer undan på de vanliga sajterna i alla fall, jag har dock aldrig beställt där:
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418
Bör bli under 2000 med frakt. Ingen aning om hur snabba de är.
De här har i alla fall bra kundservice, och brukar vara hyfsat kvicka:
http://www.axminster.co.uk/makita-bhp452rfwx-18v-combi-drill-prod715072/
De har typiskt nog just höjt priset rätt dramatiskt. Kostade tidigare typ 150-160 pund.
Här är nog det billigaste du kommer undan på de vanliga sajterna i alla fall, jag har dock aldrig beställt där:
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418
Bör bli under 2000 med frakt. Ingen aning om hur snabba de är.
Har fått hem min nya Makita BHP452 nu som jag köpte billigt från en person i England via eBay
Hur brukar precisionen vara i chuckarna? Den vobblar lite, men rätt lite. Ska den rotera exakt spikrakt eller är det normalt när jag har tex en 150mm lång borr monterad så vobblar borrspetsen ca 1mm åt varje sida vid fullt varv
Hur brukar precisionen vara i chuckarna? Den vobblar lite, men rätt lite. Ska den rotera exakt spikrakt eller är det normalt när jag har tex en 150mm lång borr monterad så vobblar borrspetsen ca 1mm åt varje sida vid fullt varv
Det är inte borren som är orak?sonnny skrev:Har fått hem min nya Makita BHP452 nu som jag köpte billigt från en person i England via eBay
Hur brukar precisionen vara i chuckarna? Den vobblar lite, men rätt lite. Ska den rotera exakt spikrakt eller är det normalt när jag har tex en 150mm lång borr monterad så vobblar borrspetsen ca 1mm åt varje sida vid fullt varv
--- Mats ---
Vobblar den vid lågt varv också?
Toleranserna ska tydligen vara högre vid tillverkning av elhandverktyg än stationära maskiner, fick jag som svar vid liknande problem med en annan maskin (men den vobblade mer).
Är den CE-märkt och du har kvitto kan du troligtvis lämna in den på någon av Makitas serviceverkstäder och få den kollad.
Toleranserna ska tydligen vara högre vid tillverkning av elhandverktyg än stationära maskiner, fick jag som svar vid liknande problem med en annan maskin (men den vobblade mer).
Är den CE-märkt och du har kvitto kan du troligtvis lämna in den på någon av Makitas serviceverkstäder och få den kollad.
Danne78 skrev:Vobblar den vid lågt varv också?
Toleranserna ska tydligen vara högre vid tillverkning av elhandverktyg än stationära maskiner, fick jag som svar vid liknande problem med en annan maskin (men den vobblade mer).
Är den CE-märkt och du har kvitto kan du troligtvis lämna in den på någon av Makitas serviceverkstäder och få den kollad.
Ja den vobblar lite i hela varvregistret. Man kan se på greppklovarna (eller vad det kallas?) längst ut på chucken att det vobblar. Ska det vara så här så är min 299:- dragare mycket mer precis som går spikrakt!
Den är ce märkt men har inget kvitto.. Har Makita någon serviceverkstad i detta land?
Borde egentligen reklamera den till säljaren men vill först bara veta om fenomenet är vanligt på Makita borrskruvdragare med slagfunktion? Kanske jag hade rätt iaf då angående precisionsskillnader på chuckarna på BHP vs BDF modellerna
Plus att man med ett fint grepp med tumme och pekfinger kan hålla borren ännu stadigare när man riktar starten av borrandet om borren är så kort att man kan håla handryggen mot det man borrar i.vojma skrev:
--- Mats ---
Klicka här för att svara