Hej!
Säkerhetsventilen(ESBE) är bytt och efter testning så stänger den inte utan sprutar vatten och "slår". Så länge jag inte testvrider så håller det tätt.
Pratade med en VVS:are och butiken jag handlat av och vi trodde det var fel på den första, så jag fick en ny.
Tyvärr samma problem med den andra och jag har inte fått tag på "min" VVS:are.
Någon som har någon teori?
Känns nästan som trycket på inkommande vatten är för högt.
M.v.h Samlarpådetmesta
Säkerhetsventilen(ESBE) är bytt och efter testning så stänger den inte utan sprutar vatten och "slår". Så länge jag inte testvrider så håller det tätt.
Pratade med en VVS:are och butiken jag handlat av och vi trodde det var fel på den första, så jag fick en ny.
Tyvärr samma problem med den andra och jag har inte fått tag på "min" VVS:are.
Någon som har någon teori?
Känns nästan som trycket på inkommande vatten är för högt.
M.v.h Samlarpådetmesta
Vad är det för öppningstryck på säkerhetsventilen?
Nja, eftersom den inte fungerar som förväntat så blir jag ju fundersam på om den är som den ska och vad som orsakar problemet. Vill ju även kunna testköra ibland, utan att det sprutar vatten hej vilt, och slippa behöva bryta inkommande vatten för att det ska sluta.Immobil skrev:
Hur förväntar du dig att den skall fungera då?
Du skriver också att du tror att vattentrycket är för högt. Har du ingen manometer vid vattenmätaren så du kan se. Brukar ju även sitta en tryckreduseringsventil där som du kan sänka vattentrycket med om det är för högt.
Du skriver också att du tror att vattentrycket är för högt. Har du ingen manometer vid vattenmätaren så du kan se. Brukar ju även sitta en tryckreduseringsventil där som du kan sänka vattentrycket med om det är för högt.
Redigerat:
Det låter som att vattentrycket är ganska högt.
Precis, och det gör den inteGoC skrev:
Sitter vid vattenmätaren. Sen kan tryckreduseringsventilen sluta fungera. Så bara att byta. Men enklast är väl att låta bli att vrida på säkerhetsventilensamlarpådetmesta skrev:
Kan inte minnas att jag har sett vare sig manometer eller tryckreduceringsventil. Får väl kolla närmare.GoC skrev: