75 509 läst ·
257 svar
76k läst
257 svar
Ny produkt - Nexa Bridge lanseras hösten 2015
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
aa man börjar ju undra.
Dessvärre har jag börjat snegla på en Fibaro HC2, men det tar emot så enormt mkt fört att det är så dyrt med bara Z-wave, allt hemma hos mig behöver inte vara Z-wave, så d e bra med lite billigare alternativ.
Man vill ju tro & hoppas på att Nexa får fart o trollar fram en Bridge snart.
Dessvärre har jag börjat snegla på en Fibaro HC2, men det tar emot så enormt mkt fört att det är så dyrt med bara Z-wave, allt hemma hos mig behöver inte vara Z-wave, så d e bra med lite billigare alternativ.
Man vill ju tro & hoppas på att Nexa får fart o trollar fram en Bridge snart.
Kollar man ekonomin på Nexa Trading så ser den ju inte så bra ut, kanske kan vara så illa att dom håller på att gå i kk, och att det är därför det inte kommer någon bridge.
Ööh,Fraggelbaerget skrev:
Hur tänkte Du där....? Nexa har gått från 5 till 8 anställda på ett år, ökat omsättningen från 58 till 63 msek och svarta siffror. Jag vill nog snarare påstå att man investerar i resurser och utveckling för att möta framtiden med god kapacitet både vad gäller produkt som service.
Resultatet sjönk från drygt 3,3 milj 2014 till 132.000 2015, antal anställda och hög omsättning är dessvärre ganska ointressanta siffror när det kommer till hur ett företag mår.
Gjorde ingen analys, bara en reflektion. Företag med hög omsättning jobbar med att ta fram en ny produkt, en produkt som man under en längre period pratar vitt och brett om, och till slut även visar upp på mässor. Helt plötsligt blir det knäpptyst om produkten i fråga, förutom någon enstaka halvkryptisk kommentar på nätet. Man bemöter inte vare sig kritik eller frågor. Detta i kombination med kraftigt försämrad vinst gör ju onekligen att man börjar fundera på om dom tagit sig vatten över huvudet.
Vad säger ni experter, ska man fortsätta vänta eller skall man ge upp hoppet om att Nexa svarar i tråden om leverans?
I så fall har ni några tips om andra produkter som klarar av z-wave och 433 utan att behöva lägga ner massa tid på programmering.
I så fall har ni några tips om andra produkter som klarar av z-wave och 433 utan att behöva lägga ner massa tid på programmering.
Jag har ingen direkt insyn i Bridge-projektet. Däremot kan jag en hel del om certifieringar. Möjligt att Nexa med sin bakgrund inom 433 MHz underskattade skillnaderna mellan att certifiera dessa och en multiradio-lösning som kräver dels godkännande enligt ETSI-standarder samt Zwave-godkännande. Lägg till kravet att få fram en bra app för både iOS och Android.Kacper skrev:
Jag hoppas att Bridge och det vi har sett inte har varit vapour-ware utan att den verkligen kommer och blir just en "bridge" från 433MHz och envägskommunikation till en mer blandad miljö.
Haha. Låter nästan som ett inlägg några sidor tillbaksMick3 skrev: