Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Sebastianex skrev:
Nej, tyvärr. Endast de som jag skrev ovanför då dessa inte är lika utsatta för störningar och har bättre räckvidd. Det är helt enkelt en säkerhetsaspekt.
Står på eran hemsida att det kommer nyheter under 2015.
2015 går mot sitt slut, Vad är det för nyheter ?

Datumet för lanseringen, flyttas den bara frammåt hela tid?

Kommer Nexa bridge att funka med fibaros sensorer? Kommer den kunna ta information om temperatur, rörelse osv tänktes på Fibaro motion sensor

Med vänlig hälsning, Ludvig

Är inte Telldus nya Tellstick Znet lite egentligen samma pryl. Eller vad skiljer dom åt?

Någon som hört något mer om lanseringsdatum?

Tycker det har blivit läskigt tyst från Nexa. Jag har försökt nå dem, utan svar, och all form av information verkar ha dött ut från dem. Bättre att de kan uppdatera oss om det är försenat, så man vet vad man ska förvänta sig.

Norlen skrev:
Tycker det har blivit läskigt tyst från Nexa. Jag har försökt nå dem, utan svar, och all form av information verkar ha dött ut från dem. Bättre att de kan uppdatera oss om det är försenat, så man vet vad man ska förvänta sig.
Vi väntar på certifieringar, så bollen ligger inte hos oss så mycket tyvärr.

• Gilla
Nobbe_1 och 2 till
  • Laddar…
Sebastianex skrev:
Vi väntar på certifieringar, så bollen ligger inte hos oss så mycket tyvärr.
Tack för info! :) Har ni någon uppskattning på när ni tror att certifieringarna är klara?

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Produktsidan har uppdaterats nu, så man kan hoppas att den dyker upp i butik snart. Jag är väldigt nyfiken på prislappen och om den kommer att ha stöd för fler 433MHz-enheter än Nexas egna.

• Gilla
Nobbe_1 och 1 till
  • Laddar…
Schlbuditz skrev:
Produktsidan har uppdaterats nu, så man kan hoppas att den dyker upp i butik snart. Jag är väldigt nyfiken på prislappen och om den kommer att ha stöd för fler 433MHz-enheter än Nexas egna.
Hoppas det, de kommer i alla fall stödja Clas Ohlsons temperatursensor:

"NEXA säljer inga egna temperatursensorer, men i Nexa Bridge finns stöd för Clas Ohlsons ESIC."

Jag sökte på ESIC på Claes ohlssons hemsida. Hittade ingen tempsensor/givare.

Kan någon rekommendera en produkt för just detta?

Sökte jag också, konstigt att hänvisa till något som inte går att hitta. Men min gissning (och förhoppning) är att Nexa Bridge kommer stödja alla 433Mhz-enheter.

Så här står det i NEXAs produktkatalog:

"Nexa Bridge är bryggan mellan dina trådlösa produkter oavsett om de använder 433Mhz, 868Mhz eller Z-wave.

Bygg ut ditt befintliga Nexasystem och kombinera med nya produkter med olika frekvenser för att uppnå funktioner som tidigare inte varit möjliga.

Nexa Bridge stödjer produkter från flera olika tillverkare vilket ökar möjligheten att tillfredsställa även mer ovanliga önskemål"

• Gilla
Mick3
  • Laddar…
Hoppas på det bästa

36-1797 är ESIC-givaren på Classe. Jag har ett 10-tal som jag kör med Tellstick Duo redan.

Perfa!
Får köpa ett gäng såna då.
Men folk verkar inte helt nöjda. En del pajjar o 2 st som mäter på samma plats visar olika värden.

Nåt du har varit med om ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.