Status
Inte öppen för fler kommentarer.
maah skrev:
När kommer Nexa Bridge och vad ska man ha den till? :)
Jag har lite olika brytare och dimrar från Nexa som jag idag styr med fjärrkontroll, kommer jag ha nån nytta av Nexa Bridge då?
Vad du ska ha den är nog upp till dig själv att klura ut. Men om man tar fjärrkontrollen som ett exempel så kan du ju använda denna som en mer scen-kontroller, där du kan knyta ex. scenarion till olika knappar. Detta baserat på en massa villkor, du kanske inte vill köra samma scenario på kvällen som på morgonen men fortfarande använda samma knapp.

Produktionen drar igång snart och vi siktar på december/januari.

Sebastianex skrev:
Hej

Jag jobbar på NEXA och är den som har tagit fram bland annat appen ni ser i bilden samt även haft en hel del att göra med mjukvaran som finns i bridgen. Ställ gärna frågor om ni undrar så får vi se om jag kan svara ;)
Trevligt med lite internsupport här!
Appen ser mkt trevlig ut!

Hur ser det ut med plugin-stöd?
Finns det t ex taskerstöd eller där finns någon annan idé?
Vilket pris kommer den att ligga på?

Stabilitet och plugin-stöd är väl dealbreakers för mig ivjf, har idag en Vera Edge.

Redigerat:
Kingcool skrev:
Trevligt med lite internsupport här!
Appen ser mkt trevlig ut!

Hur ser det ut med plugin-stöd?
Finns det t ex taskerstöd eller där finns någon annan idé?
Vilket pris kommer den att ligga på?
Plugin-stödet kommer inte finnas från början, utan vi satsar mycket på att få den stabil och fungerande först. Men min plan är att antingen tillhandahålla stöd för plugins alternativt ta fram integration med så många tredjepartstjänster som möjligt, det står en hel drös på listan.

Taskerstödet kan inte just jag svara på, inte jag som har hand om Android-biten.

Priset är inte färdigt till 100%, det där är utanför mitt område om man säger så ;)

Sebastianex skrev:
Plugin-stödet kommer inte finnas från början, utan vi satsar mycket på att få den stabil och fungerande först. Men min plan är att antingen tillhandahålla stöd för plugins alternativt ta fram integration med så många tredjepartstjänster som möjligt, det står en hel drös på listan.

Taskerstödet kan inte just jag svara på, inte jag som har hand om Android-biten.

Priset är inte färdigt till 100%, det där är utanför mitt område om man säger så ;)
Som sagt, trevligt med support här på forumet!

Tror många här hade gillat lite löpande uppdateringar vad som händer med produkten, och även feedback på funktioner som föreslås.

Kanske även möjlighet till betatestning och dyl.

Hoppas det går bra för er, jag själv avvaktar lite iom ditt svar ang. plugins ;)

Kingcool skrev:
Som sagt, trevligt med support här på forumet!

Tror många här hade gillat lite löpande uppdateringar vad som händer med produkten, och även feedback på funktioner som föreslås.

Kanske även möjlighet till betatestning och dyl.

Hoppas det går bra för er, jag själv avvaktar lite iom ditt svar ang. plugins ;)
Hade varit kul att höra vad, om det skulle funnits, du skulle byggt ett plugin för?

Sebastianex skrev:
Hej

Jag jobbar på NEXA och är den som har tagit fram bland annat appen ni ser i bilden samt även haft en hel del att göra med mjukvaran som finns i bridgen. Ställ gärna frågor om ni undrar så får vi se om jag kan svara ;)
Hej Sebastian,

Ja, du vet kanske att vi normalt inte tillåter att företag diskuterar i forumet. Nu verkar det dock som att dina svar var väldigt välkomna och vi kan väl låta det här vara ett specialfall. Tänk bara på att vara saklig i dina svar.

• Gilla
Stingray468 och 2 till
  • Laddar…
@Sebastianex Sonos, Netgear Arlo eller ett plugin som utför något när en viss Androidapp skickar en viss notifikation.

Är väl det jag kommer på, på rak arm :)

Skulle vilja veta mer om scenario-programmeringen.

Har hängt med fingret på hanen på en offert på ett Dali-system i två månader nu, ivrigt väntandes att "hösten" skulle komma, så man skulle få klart för sig vad Bridge kommer klara av. :)

Mitt önskemål är att kunna återskapa förprogrammerade dimningsnivåer i olika ljusgrupper genom tryck på en knapp.

Exempelvis
Knapp 1: Allt lyser max - Städläge
Knapp 2: En grupp spottar lyser enl. en tidigare inställd nivå, en annan är helt släckt.
Knapp 3: Två grupper spottar lyser på tidigare individuellt inställda nivåer, samt en led-strip lyser på en annan tidigare inställd nivå.

Kommer detta vara möjligt med Bridge?

David_Berglund skrev:
Skulle vilja veta mer om scenario-programmeringen.

Har hängt med fingret på hanen på en offert på ett Dali-system i två månader nu, ivrigt väntandes att "hösten" skulle komma, så man skulle få klart för sig vad Bridge kommer klara av. :)

Mitt önskemål är att kunna återskapa förprogrammerade dimningsnivåer i olika ljusgrupper genom tryck på en knapp.

Exempelvis
Knapp 1: Allt lyser max - Städläge
Knapp 2: En grupp spottar lyser enl. en tidigare inställd nivå, en annan är helt släckt.
Knapp 3: Två grupper spottar lyser på tidigare individuellt inställda nivåer, samt en led-strip lyser på en annan tidigare inställd nivå.

Kommer detta vara möjligt med Bridge?
Jag vet inte riktigt vad du menar med "tidigare individuellt inställda nivåer", men det är bara att lägga till en av våra tryckknappar i din Bridge, och sätta upp en trigger på just den knappen på det du vill göra.

Säg en trigger på knapp 1 med kommandon som tänder upp alla dina förvalda enheter.

Med villkoren i en trigger kan du också göra så att ex. knapp 1 betyder städläge på dagen, men på natten betyder det att bara en lampa som guidar dig till badrummet tänds.

Med individuellt inställda nivåer menar jag att jag kanske har en grupp spottar som ligger på samma dimmer, som jag ställt in en nivå på som jag vill "teacha" eller lära in, så att just den nivån sparas i minnet och kan återskapas.

För att kvantifiera lite kan mina exempel ovan skrivas om enl.
Knapp 1: Allt lyser 100% av dimbart register
Knapp 2: En grupp lyser 60% och en är släckt.
Knapp 3: En grupp lyser 30%, en annan 60% och en tredje 80%.

Jag har tidigare förstått att det inte varit möjligt att återskapa absoluta dimningsnivåer med Nexa Gateway tex, och frågan är om ovanstående går att göra med Bridge.

Att kunna programmera logik är ju oxå spännande men det jag primärt vill göra är alltså att med ett knapptryck byta mellan flera olika förprogrammerade ljusmiljöer i mitt (bio)rum.

Okej, ja det kommer att fungera utmärkt. Just absoluta dimmernivåer är något vi har i appen då du oftast ändå inte märker av någon % hit eller dit när du dimrar en lampa, utan man märker först när det handlar om 10% upp eller ner.

Med dina exempel så gör du helt enkelt så att du lägger till varje knapp i din Nexa Bridge. Sedan sätter du upp ett scenario för varje scen om man säger så. Efter det knyter du varje knapp (via en trigger) med ett scen. Superenkelt.

Redigerat:
  • Gilla
David_Berglund
  • Laddar…
Sebastianex skrev:
Okej, ja det kommer att fungera utmärkt. Just absoluta dimmernivåer är något vi har i appen då du oftast ändå inte märker av någon % hit eller dit när du dimrar en lampa, utan man märker först när det handlar om 10% upp eller ner.

Med dina exempel så gör du helt enkelt så att du lägger till varje knapp i din Nexa Bridge. Sedan sätter du upp ett scenario för varje scen om man säger så. Efter det knyter du varje knapp (via en trigger) med ett scen. Superenkelt.

Hej !

Kommer det att finnas astronomisk funktion i Bridge ?

Mick3 skrev:
Hej !

Kommer det att finnas astronomisk funktion i Bridge ?
Du menar vi soluppgång och nedgång? Ja, det finns. Även detta innefattar villkor, så du kan använda dig av scenarion vid soluppgång/nedgång baserat på ex. om det är helg eller inte.

Sebastianex skrev:
Du menar vi soluppgång och nedgång? Ja, det finns. Även detta innefattar villkor, så du kan använda dig av scenarion vid soluppgång/nedgång baserat på ex. om det är helg eller inte.
Ja precis
Perfekt

Fortfarande Januari som gäller vid lanseringen ?

Om jag har förstått rätt så är det inte möjligt att kommunicera med och hämta info från/styra nexa bridge över lokalt nätverk? Om jag exempelvis vill samla in temperatur från trådlösa givare, och hämta ut till en server för att logga i en databas, eller aktivera enheter via kommandon från servern så är inte detta rätt produkt för mig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.