Hej

Har en ny platta i källaren med golvvärme, nytt singel (bärlager? ) , 30cm isolering och plast. Den har torkat flera månader.

Kan jag nu använda vanligt flytspackel eller måste jag använda något dyrt som kan andas, tex ardex?

Tänkte lägga klinker men vill få den lite jämnare innan golvläggning.
 
Beroende på hur illa det är kanske du kan dra av med vanligt fix bara? Om det är lokala gropar....
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Beroende på hur illa det är kanske du kan dra av med vanligt fix bara? Om det är lokala gropar....
Jo kan gå, tänkte att flytspackel skulle kunna ge bäst förutsättningar för att få plattan helt rak innan jag lägger klinker.
 
Jo, om man kan flytspackla så är det så, annars är det ju lätt hänt att det bara blir värre....:) Har du större nivåskillnader du vill hantera är flyt förstås rätt väg att gå, men är det lokala ojämnheter som du kan jämna av med bred spackelspada tror jag fix är enklare, och du har det redan hemma.
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.