921 läst ·
3 svar
921 läst
3 svar
Ny platta i källaren, flytspackel?
Hej
Har en ny platta i källaren med golvvärme, nytt singel (bärlager? ) , 30cm isolering och plast. Den har torkat flera månader.
Kan jag nu använda vanligt flytspackel eller måste jag använda något dyrt som kan andas, tex ardex?
Tänkte lägga klinker men vill få den lite jämnare innan golvläggning.
Har en ny platta i källaren med golvvärme, nytt singel (bärlager? ) , 30cm isolering och plast. Den har torkat flera månader.
Kan jag nu använda vanligt flytspackel eller måste jag använda något dyrt som kan andas, tex ardex?
Tänkte lägga klinker men vill få den lite jämnare innan golvläggning.
Jo, om man kan flytspackla så är det så, annars är det ju lätt hänt att det bara blir värre....
Har du större nivåskillnader du vill hantera är flyt förstås rätt väg att gå, men är det lokala ojämnheter som du kan jämna av med bred spackelspada tror jag fix är enklare, och du har det redan hemma.
Klicka här för att svara