2 974 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Ny plast i tak vid renovering
Ska riva ner taket på övervåningen i alla rum när det nu ska renoveras och tänkte då byta ut plasten som sitter där. Eftersom plasten som sitter där idag är monterad innan det fanns innerväggar går den över hela taket, när jag nu gör om kommer jag ju att plasta rum för rum.
Räcker det med någon form av nedvik mot innerväggarna och i så fall hur mycket eller måste jag plasta alla väggar för att få det tätt (känns inte direkt bra med tanke på att innerväggen då hamnar mellan två lager plast)? Mot ytterväggarna kommer det att plastas från golvet och skarvas mot taket där det behövs.
Tacksam för tips
Räcker det med någon form av nedvik mot innerväggarna och i så fall hur mycket eller måste jag plasta alla väggar för att få det tätt (känns inte direkt bra med tanke på att innerväggen då hamnar mellan två lager plast)? Mot ytterväggarna kommer det att plastas från golvet och skarvas mot taket där det behövs.
Tacksam för tips
Det var ett bra tips, hade inte tänkt så långt självTiger79 skrev:
Ett problem med det kan vara att plasten är väldigt dålig, när jag rev på nedrevåningen var plasten väldigt tunn och dessutom full av hål/sönderriven.
Har inte rivit något uppe än så det kan ju vara så att det är en bättre plast där.
Medlem
· Västra götaland
· 118 inlägg
Bäst är som tidigare skrivits, spara en bit av den gamla så du har nåt att tejpa den nya i.
Tejpa igen alla hål.
//
Tejpa igen alla hål.
//
Klicka här för att svara