Någon som vet om det går att köpa ny pip och packning till denna fina blandare, eller är det bara att ge upp?

• Köksblandare med två vred och böjd pip över rostfri diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Denna kanske kan passa?
[länk]
Tack! Har faktiskt funderat på den

Den pipen passar inte då den är utvändigt gängad å jag TROR att det är svår att hitta en passande ny pip. Det går att ta loss den å kolla om det sitter en oring under mutter å ev byta dem.

...eller är det själva pipen det är hål på...om det inte är så noga å du kan eller känner någon som kan kan man ju löda ihop hålet...

Claes Sörmland
Jag tror mer på loppis. Undrar om jag inte har en sån där i VVS-skrotlådan i förrådet. Ska kolla om jag kan bidra med en pip.

• Gilla
LisaLöfgren
  • Laddar…
V Vector skrev:
...eller är det själva pipen det är hål på...om det inte är så noga å du kan eller känner någon som kan kan man ju löda ihop hålet...
Det är pipen det är hål på men den sitter även som berget vilket får mig att tro att det är något hängpajj eller skadad packning. Men den läcker inte

V Vector skrev:
Den pipen passar inte då den är utvändigt gängad å jag TROR att det är svår att hitta en passande ny pip. Det går att ta loss den å kolla om det sitter en oring under mutter å ev byta dem.
Ja det var det där med gängorna jag är osäker på. Har inte vågat skruva bort den och titts eftersom att jag inte vet varför den nu också sitter som berget och inte går att svänga åt något håll. Är rädd att jag inte får tillbaka den och står där sen helt utan pip

Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den enkla lösningen är ju annars att köpa en ny blandare. Här finns en tråd om det med förslag på hur bytet ska gå till:

[länk]

Forumets grand-old-man i dessa frågor ger detaljerna:

[länk]
Den vore enkel om man hade en hyresvärd som är normal i huvudet och en hantverkare som inte försöker fixa mer jobb genom att hitta på fler "fel" i mitt kök som "måste" åtgärdas ;) I nuläget vill han inte skicka en rörmokare som bara byter blandaren. Därför ville jag fixa det här enkelt själv.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det finns att införskaffa, har sökt efter tsk nummer men det finns, ta med pipen till en rörfirma så fixar dom en ny till dej

• Gilla
LisaLöfgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.