smurfen72 skrev:
Bulk har man nog i första hand för att få bekväm pellets eldning och inte för att sänka kostnaden jag vet i alla fall vad jag skulle välja bära pellets säckar går bort.
Vet ju inte var du köper pellets, jag tar numera från Överklinten
Bulk 2350/ton
Storsäck 2526/ton
Småsäck 2639/ton

Billigast med bulk och bulkbilen lastar in det åt mig.
Jag vet hur det är med småsäck, köpte två pall innan silon var färdig.
Silo ska det vara.

Protte

Jag köper inte pellets har aldrig eldad pellets och kommer troligtvis inte göra det heller.

Christian Chibbe Bergvall skrev:
Jag har fortfarande inte fått prata med någon ansvarig för installationen fast jag har legat på och ringt. Dom skulle även komma och laga putsen på grunden som gick i sönder när dom borrade för utegivaren. Börjar bli riktigt trött på deras förhalande.
Ta upp skadan i putsen med ditt hemförsäkringsbolag och tala om att Värmebaronen inte tar sitt ansvar.

Va det värmebaronen som borrade ?

smurfen72 skrev:
Va det värmebaronen som borrade ?
Nej det var elektrikern som rörfirman anlitat. Jag var på dom ett par gånger och rörfirman jagade på elektrikern (sa han iaf), sen när det inte hände något så skulle han skicka en av sina egna gubbar, men det verkar ju inte gå snabbare.

prototypen skrev:
Vet ju inte var du köper pellets, jag tar numera från Överklinten
Bulk 2350/ton
Storsäck 2526/ton
Småsäck 2639/ton

Billigast med bulk och bulkbilen lastar in det åt mig.
Jag vet hur det är med småsäck, köpte två pall innan silon var färdig.
Silo ska det vara.

Protte
Dyr pellets! Handlar på byggmax och betalar då 2371kr/Ton på småsäck så verkar skilja sig rätt bra beroende på vart man bor.

Jag har närmast till Byggmax Umeå, där kostar 16 kg 39,95 kr
62,5 säck är 1000 kg
62,5 säck kostar 2497 kr

Så bulk inkl frakt och inlastning är fortfarande billigast.

Protte

prototypen skrev:
62,5 säck är 1000 kg
62,5 säck kostar 2497 kr

Protte
Dom har rabatt om man köper helpall, men fortfarande dyrare än bulk. Men inte fasligt mycket dyrare för mig som kör säck.

Fast då är det arbetsinsats också

S
Christian Chibbe Bergvall skrev:
Nej det var elektrikern som rörfirman anlitat. Jag var på dom ett par gånger och rörfirman jagade på elektrikern (sa han iaf), sen när det inte hände något så skulle han skicka en av sina egna gubbar, men det verkar ju inte gå snabbare.
Kan man få se en bild på urslaget i putsen? Det är nämligen ganska vanligt med smärre utslag när man borrar innifrån och ut på en putsad vägg.

Det är snarare tvärt om, du ska inte ha den där lyften om du hade lågt i tak, då fungerar den inte. Beror visserligen på om förrådet är högt men är det hyfsat högt och du har lågt i taket så fungerar inte denna lyften.

Har man ändå besväret att lyfta fram påsen till liften är det väl lika enkelt att sätta den på kanten och snitta. Vad det känns som är att det under en halv sekund belastar nedre ryggmuskeln lite längre tid än nedre och vänstra övre belastas under hela proceduren.

prototypen skrev:
62,5 säck är 1000 kg
62,5 säck kostar 2497 kr

Protte
Byggmax i Göteborgstrakten tar 32:95/säck så här blir "pallpriset" 2059,4:- vilket är bra mycket billigare än bulkpellets. Men det är tråkigt och jobbigt att släppa säckar så vilket år som helst skall nog min bulkförrådsskruv bli reparerad så att jag och den övriga familjen slipper säckarna.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.