Har börjat riva ut ett tak som på femtitalet försetts med treetex-skivor för att ovanpå detta hitta först spännpapp och sedan spontade släta bräder som tyvärr verkar angripna av trämask (huset är från 1808) Tanken är att det skall bli pärlspont. Kan man riva ur alltihop, sen isolera mellan bjälkarna, sen glespanela och till sist sätta pärlsponten? Skall man ha plastfolie mellan isoleringen och pärlsponten (i ett matrum)