En vanlig metod på gamla ekonomibyggnader är att spika distansläkt och sedan fästa upp den nya panelen på den, dvs gammal panel - distensläkt - ny panel. Fungerar toppen, men man behöver distansen! Kan ibland vara värt att lägga ny vindpapp på den gamla panelen, skadar i alla fall inte...