1 607 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ny och fast i festoolträsket
Efter en längre tid med GAS och som det kallas i andra forum som jag besöker, så klippte jag till och köpte fräs och planslip, med systainer naturligtvis, och en skena. Det är ju jul och man måste gratifiera sig själv på något vis.
När jag kom hem så kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Var tvungen att fräsa lite. I köket. Bara på kul. I brädstump. På en gång.
Jag ägnade sedan en god stund till att fundera på hur fräsens djupinställning är tänkt att fungera. Konsulterade den ganska bristfälliga dokumentationen och insåg att det förmodligen är bättre att fråga här.
Eftersom det inte tycks vara en helt okänd maskin för forumets medlemmar så hoppas jag åtminstonde på en enklare vägledning vad gäller djupinställningen på Festools minsta handöverfräs.
Travar väl iväg ner till varvet i morgon bitti och skapar mig ett fräsbord kantänka. Jösses vilken rolig dag det skall bli.
Mvh
///j
När jag kom hem så kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Var tvungen att fräsa lite. I köket. Bara på kul. I brädstump. På en gång.
Jag ägnade sedan en god stund till att fundera på hur fräsens djupinställning är tänkt att fungera. Konsulterade den ganska bristfälliga dokumentationen och insåg att det förmodligen är bättre att fråga här.
Eftersom det inte tycks vara en helt okänd maskin för forumets medlemmar så hoppas jag åtminstonde på en enklare vägledning vad gäller djupinställningen på Festools minsta handöverfräs.
Travar väl iväg ner till varvet i morgon bitti och skapar mig ett fräsbord kantänka. Jösses vilken rolig dag det skall bli.
Mvh
///j
Här har du litet tips och trix med Festools maskiner
http://www.woodshopdemos.com/men-fes.htm
http://www.woodshopdemos.com/men-fes.htm
Festoolträsket är farligt!
Igår lyckades jag ropa in en 1010 fräs på ebay. Nu fick jag syn på ett bord till den också, undrar om man kan få tillbaka pengarna på några av barnens julklappar....
Igår lyckades jag ropa in en 1010 fräs på ebay. Nu fick jag syn på ett bord till den också, undrar om man kan få tillbaka pengarna på några av barnens julklappar....
Hittade till slut lite anvisningar i "handboken"
Maken till usel skrift har jag sällan sett. Festool utgår väl ifrån att hantverkare varken kan eller behöver läsa på.
Synd att de glömt den skara understimulerade akademiker, i vilken jag ingår, som måste läsa på.
Nu skall det ut och fräsas....
///j
Maken till usel skrift har jag sällan sett. Festool utgår väl ifrån att hantverkare varken kan eller behöver läsa på.
Synd att de glömt den skara understimulerade akademiker, i vilken jag ingår, som måste läsa på.
Nu skall det ut och fräsas....
///j
Klicka här för att svara