Hej!

Nåten är rätt sliten, jag har förstått att tjärmärling + trälim är ett alternativ som verkar relativt enkelt. Undrar om någon har erfarenhet av detta och om det kan tänkas passa i detta fall?

Vänligen,

• IMG_0747.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det verkligen nåtat på bilden?

Vad vill du uppnå? Hur skall det ytbehandlas? Jag tror inte att trälim fäster speciellt bra på tjärad märling.

Jag skickar en ny bild imorgon, jag vill tycka att det är nätat grått men kan ha fel, i bästa fall vill jag endast lägga i ny nåt och inte göra någonting annat

Här är bild med lite bättre ljus

• IMG_0748.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det är vanlig lort i springorna, det är helt normalt på gamla trägolv;)

Man kan nåta trägolv, t ex med SIKAflex av lämplig sort, eller annan nåtmassa (kolla kolla marina produkter). Jag gjorde det för ca 40-50 år sedan år farsan, första nåta och sedan slipa med golvslip, det blir snyggt utan att tejpa eller skära nåten för att slippa kladdet och ojämnheter.
Efteråt kan man lacka, olja eller såpskura trägolvet (kolla typen av nåtmassa om den passar för önskad procedur.

FEIN (och endel andra multiverktyg) har speciella nåt-knivar, ett verktyg som rensar ur den gamla skiten (damm/lack) ur springan du har, eller gammal nåt om det är det (som en "krok" man drar läng med springan och rensar).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.