Jag körde med 45*45 som regelvirke osb på bägge sidor och gips på det, då får man ca 95 i tjocklek på väggen vilket passade bra till karmen för dörren.
Om du ska göra så så se till att du får någotsånär raka reglar så inte väggen blir skev.
Osb är en typ av plywood (med stora flisor i) men med mer lim i, den brukar vara 11mm tjock.