Hej Allihopa.

Hörde från en kompis kompis (jag vet, det låter inte särskilt trovärdigt) att ett företag håller på att lansera en ny värmepumpanläggning luft-vatten utomlands.
Den här killen, som arbetar med att installera värmepumpar, trodde att den skulle komma till Sverige nästa år och kosta ca 80-90.000kr.
Anläggningen ska enligt honom klara att ge värme ner till -24grader och ge varmvatten upp till 90grader.
Om nu detta är sant vet jag ej men jag ska försöka gräva fram mer information om det här.
Finns det någon mer som har hört om detta skriv gärna ner några rader på denna "tråd".

Hälsningar Max
 
OK om det är TOSHIBA, det är ju ingen udda tillverkare.
 
Låter som en av de första för privatpersoner som arbetar med koldioxid i stället för gamla vanliga CR-401 eller vad det heter.
Mitt tips: Alldeles för ny teknik som är lönsam först om 5-7 år. (Reparationer etc blir för dyrt)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.