3 941 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Ny klämring eller återanvända den gamla?
Tänk att det ska vara så svårt att hitta viss info på nätet. Jag har monterat bort en köksblandare och har således brutit klämringskopplingen (vatette). Nu när jag ska montera tillbaka den så funderar jag på om man kan återanvända de gamla klämringarna som sitter på rören från blandaren. Eller ska man ta bort dessa på något vänster? de verkar sitta jäkligt hårt.
Det är alltså en 10mm vatette klämringskoppling det är frågan om.
Det är alltså en 10mm vatette klämringskoppling det är frågan om.
Tack för snabbt svar. Då blir min följdfråga: Hur hårt ska man dra när man återanvänder en gammal klämring. Och vad ska man smörja med. Och vad ska man smörja. Själva klämringen eller gängorna?
Klicka här för att svara