hheheh skrev:
är det helt riskfritt att isolera invändigt då? Du förflyttar ju daggpunkten inåt i väggen.
Bra fråga, funderade på det själv faktiskt. Väggen är gjuten betong med tegel på utsidan. Ingen aning ang. isolering eller liknande. Innebär det att man måste plasta, eller att man ska strunta i isolering? Med tanke på att ytterväggarna är generellt kalla tror isolering hade varit en fördel värmemässigt.
 
finns där redan en plast så bör man inte plasta imed att du stäbger in allt mellan plasten om jag tror rätt, dock har jag sett folk som dratt plast 2 ggr. isolerar du inte så får du en väldigt ihålig vägg när det gäller ljud.
 
Dzollero skrev:
finns där redan en plast så bör man inte plasta imed att du stäbger in allt mellan plasten om jag tror rätt, dock har jag sett folk som dratt plast 2 ggr. isolerar du inte så får du en väldigt ihålig vägg när det gäller ljud.
Ja, övriga väggar på ovanvåningen är stålreglar med gips på båda sidor, och det är ju som en stor akustiklåda, jag vill ha något stumt, därav att jag tänkte isolera, värme-effekten kändes som en bonus.

Ang. om det finns plast idag har jag ingen aning faktiskt.
 
Nån som har koll på hurvida det behövs plast eller inte? Enl. ritningen så är väggen betong på insidan och fasadtegel på utsidan. Insidan är sedan sparsamt spacklad/putsad och sedan tapeserad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.